2016. okt 11.

Könyv nyaklánc csináld magad

írta: zcsilla
Könyv nyaklánc csináld magad

Minikönyv, napló, emlékkönyv - bármi lehet belőle. Gyerekekkel együtt is remek móka elkészíteni, és számtalan variációs lehetőséget rejt. 

upcy_konyvlanc00.jpg

A lányom személyes bejegyzéseket is szeretett volna beleírni, így a miénk inkább egy titkos napló lett, amihez új lapot használtunk. Egyébként készíthetjük régi újságból vagy régi könyv lapból. Mindössze egy A4-s lapot használtunk fel, sokszorosan felszabdalva.

A nyaklánchoz szükségünk lesz még egy bőrdarabra, és valamilyen láncra, ami lehet fém, bőr, szalag stb. Díszítéshez egy vörösboros parafadugó végét használtuk, de ez lehet bőr vagy bármi más. Eszközökben sem kell túl sok minden: olló, tű és cérna, szike, ragasztó (ezúttal Palmatexet használtam, de bármilyen erős ragasztó megteszi), ár (vagy vastag tű).

upcy_konyvlanc01.jpg

A felszabdalt lapokból négy csoportot csináltunk, ezeket egymásra raktuk, és egy árral átlyukasztottam őket, hogy könnyebb legyen a varrás.

upcy_konyvlanc02.jpg

Normál cérnával és tűvel összevarrta a lányom a lapokat. 

upcy_konyvlanc03.jpg

Összehajtva a középre került lapok kilógnak, és nyilván lesz egy kis egyenetlenség, ezt levágtam.

upcy_konyvlanc04.jpg

 A négy összetűzött füzetecskét egymásra raktuk, és a külső cérnákat egymáshoz varrogattuk.

upcy_konyvlanc05.jpg

Majd egy anyagdarabot a gerincre ragasztottunk. Ezután érdemes egy kicsit lesúlyozni, vagy csipesszel összefogni.

upcy_konyvlanc06.jpg

Borítónak egy vékonyabb, puha maradék bőrt használtunk. Ha nincs maradék bőr otthon, akkor szét kell vágni egy kabátot vagy az ülőgarnitúrát, nincs mese :) Na jó, nem. Borítót lehet készíteni textillel bevont kartonból is, de az egy kicsit macerásabb. 

A bőr borító méretezésénél egy kicsit legyünk nagyvonalúak, majd a végén a felesleget le lehet vágni. Próbáljuk rá a könyvre, hogy jó-e!

upcy_konyvlanc07.jpg

A borítónak használt bőr hátsó oldalába egy nagyobb szerelőkarikát fűztem. Ha nincs karika, akkor egy vastagabb madzagot fűzzünk bele. A könyv nem nyílik ki, de az emlékkönyvhöz jobban illik, hogy le van zárva, ezért egy hosszú madzagot a borító közepére ragasztottunk. 

upcy_konyvlanc09.jpg

Majd a borítót és a könyvet is beragasztóztam, és ügyelve a pontosságra beragasztottam. 

upcy_konyvlanc10.jpg

Kalapáccsal egy kicsit megütögettem, hogy a ragasztás bombabiztos legyen. A felesleges bőr széleket levágtam, és a sarkokat egy picit lekerekítettem. Ezzel is készen is lennénk - főleg, hogy a vékony bőrön szépen kidomborodik a madzag. De a lányom ragaszkodott egy parafa szívecskéhez, így még ezt is elkészítettük: a dugó végéről vékonyan levágtam a vörösboros részt, és kiszabtunk belőle egy szív formát. 

upcy_konyvlanc11.jpg

Most már tényleg nincs más, mint a díszt felragasztani, és a medált a láncra feltenni.

upcy_konyvlanc12.jpg

Fém láncot használtam, gyerekhosszúságúra készítettem. 

upcy_konyvlanc13.jpg

Annyira cuki lett :)

Az általam készített termékeket vásárold meg online vagy keress személyesen

Iratkozz fel hírlevelemre, hogy értesülj az újdonságaimról! 

Az útmutatót az UPCY ökodesign készítette. A forrás megjelölésével szabadon megosztható akár egészében, akár részenként. Egy ilyen útmutató elkészítése több óra, a saját szellemi termékem, ezért kérlek, hogy soha ne tüntesd el róla a készítő nevét, ne állítsd be sajátodnak. 

Az útmutató alapján készített tárgyakat magán vagy jótékonysági célokra lehet csak felhasználni, eladás céljából nem. Ha jótékonysági célból készíted el, akkor megtisztelsz, ha szólsz erről - ha tudok, akkor örömmel veszek részt a jótékonysági akcióban, szívesen megosztom a lehető legtöbb fórumon és lehetőségeimhez mérten egyéb módon is népszerűsítem is. 

Szólj hozzá

születésnap könyv esküvő karácsony ékszer papír fém parafadugó gyerekkel gyereknek saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial) upcycled jewelry