2017. jan 03.

Törött üveg helyére zsebes tároló - csináld magad!

írta: zcsilla
Törött üveg helyére zsebes tároló - csináld magad!

Ez a kis szekrény sok mindent elrejt, így eléggé kétségbe estem, amikor pakolás közben betört az üvege. 10 percig tartott a kétségbeesés. Aztán megszületett ennek a zsebes tárolónak az ötlete, és onnantól kezdve annyira örültem, hogy így történt! Imádom :)

upcy_diy_farmerzsebes00.jpg

Nagy rendezkedésben vagyunk. Végre-valahára sikerült kitalálni, hogy hogyan lesz egy kicsi műhelysarkom, az év utolsó napjait ez határozta meg: terveztünk, festettünk, bútort tologattunk. Ez a kis szekrény nálam feleslegessé vált, így a gyerekek nappalijába került, de pakolás közben berepesztettük az üvegét, hát kiszedtük...

upcy_diy_farmerzsebes01.jpg

Majd vadul elkezdtem anyagokat keresni, hogy a helyére tegyem. Ekkor akadt a kezembe egy pár farmer fenék, és azonnal megszületett a zsebes tároló gondolata. Ezzel a módszerrel bármilyen méretű tűrolót lehet készíteni. Első körben elég nagy fenekeket kerestem, hogy kiszabva is kiadják a szélességet. A "lyuk" 22 cm széles, tehát minimum 24 cm-es darabok kellenek.

upcy_diy_farmerzsebes02.jpg

Persze szélességében össze is lehet őket varrogatni, ha más formájú tárolót szeretnénk. Levágtam a varrások mentén a két farmerfeneket minden nadrágról.

upcy_diy_farmerzsebes03.jpg

Majd kerestem egy vastagabb hullámkartont, és ebből pontosan kiszabtam a hátlapot. Ekkora darabot nem találtam, így két részből ragasztottam össze.

upcy_diy_farmerzsebes04.jpg

A fenekeket nagyjából rápróbáltam, megnéztem a szükséges mennyiséget, és a színek sorrendjét is kitaláltam.

upcy_diy_farmerzsebes05.jpg

Az egyiknél pont a varrásnál kellett volna én is felvarrjam, így a felesleges részt inkább lebontottam, hogy ne legyen túl vastag az anyag.

upcy_diy_farmerzsebes06.jpg

Majd szép szabályos téglalapokat szabtam belőlük.

upcy_diy_farmerzsebes07.jpg

Természetesen csak a szélességük lett egyforma, a hosszabbik oldal mindegyiknél változó. Így lett 7 darab téglalapom, mindegyiken 1-1 zsebbel.

upcy_diy_farmerzsebes08.jpg

Még egyszer felfektettem a kartonra őket, hogy biztos legyek a méretben.

upcy_diy_farmerzsebes09.jpg

A karton két darabját összeragasztottam csirizes papírral, majd az egyik oldalát bevontam papírral. Most ez a régi színező akadt a kezembe, ezt használtam :)

upcy_diy_farmerzsebes10.jpg

Miközben száradt, megvarrtam a tárolót: elkezdtem az egyes darabokat egymáshoz varrni. Az utolsó kettőnél érdemes egy végső méretellenőrzést tartani, hogy mindenképpen jó helyre kerüljenek a zsebek.

upcy_diy_farmerzsebes12.jpg

A varrásokat szétvasaltam, és dísztűzéssel megerősítettem.

upcy_diy_farmerzsebes13.jpg

upcy_diy_farmerzsebes14.jpg

 A kartonhoz tűzőgépeztem az anyagot egy jó pár helyen, de még nem túl sűrűn. 

upcy_diy_farmerzsebes15.jpg

Majd beillesztettem a helyére, és ott még sűrűn tűzögettem még. Szögekkel véglegesen rögzítettem a helyére. Majd szigetelőszalaggal körbe ragasztottam, hogy elfedjem a szögeket.

upcy_diy_farmerzsebes16.jpg

Becsuktam az ajtót, és.... ugráltam örömben, mert annyira tetszik :) Gyorsan beletettem mindenféle apróságot.

upcy_diy_farmerzsebes17.jpg

upcy_diy_farmerzsebes18.jpg

upcy_diy_farmerzsebes19.jpg

És a kanapé színéhez (a kép előterében látszik) is tökéletesen illik :) Azt hiszem végre tudom, hogy milyen szőnyegem lesz ott... És végre megfelelő helyet találtam a kislányomról készült árnyképnek is (ezt a tanítónénijétől kaptuk 4. év végén) - persze gyorsan kerestem neki egy megfelelő keretet.

upcy_diy_farmerzsebes20.jpg

Na, még egy kép :) Csináljátok meg, nem fogjátok megbánni!

upcy_diy_farmerzsebes21.jpg

Velem és a termékeimmel találkozhatsz rengeteg vásárban, vagy megvásárolhatod őket a facebook oldalamon keresztül is (nem kell hozzá fb tagnak lenned!), illetve a Meska boltomban.

Az útmutatót az UPCY ökodesign készítette. A forrás megjelölésével szabadon megosztható akár egészében, akár részenként.

Egy ilyen útmutató elkészítése több órás megfeszített munka, a saját szellemi, kreatív termékem, ezért kérlek, hogy soha ne tüntesd el róla a nevem, ne állítsd be sajátodnak. 

Az útmutató alapján készített tárgyakat magán vagy jótékonysági célokra lehet csak felhasználni, eladás céljából nem. Ha jótékonysági célból készíted el, akkor megtisztelsz, ha szólsz erről. És ha tudok, akkor örömmel veszek részt a jótékonysági akcióban, szívesen megosztom a lehető legtöbb fórumon és lehetőségeimhez mérten egyéb módon is népszerűsítem is. 

Szólj hozzá

bútor lakberendezés farmer anyag varrás gyereknek üzenő felnőttnek saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak