2016. aug 09.

Varrj névjegytartót kézelőből!

írta: zcsilla
Varrj névjegytartót kézelőből!

Mindig szerencsétlenkedtem, hogy hol tartsam a saját névjegyeimet. Általában a pénztárcámba tettem őket, de olyan idétlenül vette ki magát amikor előkaptam a bukszám, és abból adtam oda... Aztán kb. 5 perc alatt összedobtam ezt a dupla névjegytartót, amibe belefér legalább húsz névjegy is. 

upcy_nevjegytarto00.jpg

Ez egy régi ötlet leporolása, hiszen az ingek kézelőjéből már az "ősidőkben" is varrtam kártyatartót. Először talán a Kössünk össze jótékonysági vásárra készítettem egy ingből a teljes kollekciót: táska, pénztárca, kártya- és USB tartó. . Az még ennél is egyszerűbb volt: leszedtem a kézelőt és a két oldalát összevarrtam. Nagyon praktikus így is, de csak néhány névjegy vagy kártya fér bele. 

p1580649.JPG

Nekem most ennél több kellett: a vásárokban, konferenciákon szoktam osztogatni a névjegyeim, így nem árt, ha több van kéznél. Ezért készítettem el ezt a dupla verziót. Leírni tovább tart az útmutatót, mint elkészíteni :) 

Kell hozzá: egy elég széles kézelő, olló, varrógép, cérna (kézzel is megvarrható néhány perc alatt). 

1. Válassz egy olyan inget, aminek elég széles a kézelője, vagyis a névjegyednél kb. 1 cm-re szélesebb. 

upcy_nevjegytarto01.jpg

2. Bonts! 

Vágd le a kézelőt, és bonts fel a varrását. 

upcy_nevjegytarto02.jpg

Így egy olyan zsebet kapsz, ami le van varrva, és szépen ki van bélelve-keményítve. Igen, ott lesz egy szegetlen szél, de annyira nem vészes (a kilógó szálakat leszedtem róla). 

upcy_nevjegytarto03.jpg

3. Tervezz és tűzz!

Én azt szerettem volna, ha a névjegyeim könnyen hozzáférhetőek, így épp csak egy keveset hajtottam vissza a mandzsettából. A képen szerintem jobban látható, hogy mit csináltam, de megpróbálom leírni: a felbontott oldalon a visszahajtott részt csak a kézelő egyik feléhez tűztem hozzá, a másik oldalát is előkészítettem a varráshoz.

upcy_nevjegytarto04.jpg

A kézelő másik végét is letűztem egy kicsit, így egy kényelmes, de nem túl tág zsebet kapunk.

upcy_nevjegytarto05.jpg

4. Varrj!

Kell három kis varrás (talán 5-6 cm mindegyik), amit lehet géppel vagy kézzel is csinálni, öt percnél nem lesz több :) Első: a visszahajtott rész zseb felőli oldala, a második a visszahajtott rész levarrása, a harmadik a zseb leszűkítése.

upcy_nevjegytarto06.jpg

upcy_nevjegytarto11.jpg

5. Tölts meg, és használd :) 

upcy_nevjegytarto07.jpg

upcy_nevjegytarto08.jpg

A hátsó zsebből akár szétnyitás nélkül is elő lehet venni a névjegyeket. Az első zseb lehet a tartalák helye, vagy pl. ide gyűjthető a kapott névjegy is. 

upcy_nevjegytarto09.jpg

Egészen kicsi és praktikus, akár a zsebben is hordható. 

upcy_nevjegytarto10.jpg

Az ingek a kedvenc alapanyagaim. Készítek belőlük párnahuzatot, díszcsomagolót, kutyagallért és a kézelőkből pedig kisebb tartókat is varrok. 

upcy_bagging_maks.JPG

Az általam készített termékeket vásárold meg online vagy keress személyesen

Iratkozz fel hírlevelemre, hogy értesülj az újdonságaimról! 

Az útmutatót az UPCY ökodesign készítette. A forrás megjelölésével szabadon megosztható akár egészében, akár részenként. Egy ilyen útmutató elkészítése több óra, a saját szellemi termékem, ezért kérlek, hogy soha ne tüntesd el róla a készítő nevét, ne állítsd be sajátodnak. 

Az útmutató alapján készített tárgyakat magán vagy jótékonysági célokra lehet csak felhasználni, eladás céljából nem.

Ha jótékonysági célból készíted el, akkor megtisztelsz, ha szólsz erről - ha tudok, akkor örömmel veszek részt a jótékonysági akcióban, szívesen megosztom a lehető legtöbb fórumon és lehetőségeimhez mérten egyéb módon is népszerűsítem is. 

Szólj hozzá

táska ing pénztárca anyag varrás saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak bagging