2018. máj 30.

Egyedi kaspó év végére óvónőknek, tanároknak idézetekkel

írta: zcsilla
Egyedi kaspó év végére óvónőknek, tanároknak idézetekkel

Pár egyszerű kis virág is egyedi, különleges ajándékká válik ebben a kedves kaspóban. Az alapötlet a "tudás magjának elültetésé"-ből és a "köszönöm, hogy segítesz felnőni"-ből adódik. 

20160613_191309.jpg

Az inspirációt ebből az összeállításomból vettem, szemezgessetek ti is a további ötletek között :)

Először is válasszunk tanáronként 3 kis palántát, ezek általában 150 Ft környékén kaphatóak. Nézegessük nyugodtan sokat ezt a színpompát! 

20160613_183534.jpg

Az agyag cserepeket először feketére festettem, Supralux Frontal lábazat és homlokzatfestéket használtam hozzá, ami táblákra is használható. Nagyon jól fed, így egy rétegben is tökéletes lesz a cserepünk. 

20160609_102450.jpg

Gyorsan szárad, így gyorsan végezhetünk az egész tanári kar cserepeivel. 

20160609_111025.jpg

A felső részét sárgára festettem, akril festékkel, ezt viszont több rétegben is le kell kenni. Szivacsot használva megint csak viszonylag gyorsan végezhetünk. 

20160609_131610.jpg

Egy kis csavarral készítettem el a mérőszalagot jelezvén, hogy hatodikból hetedik osztályba lépnek, ezért 7 részre osztottam a cserép kerületét, és 6. d. szerepel a szám helyén. 

20160613_160728.jpg

A vonalazáshoz és a szövegek írásához Posca tollat használtam. 

20160613_184014.jpg

Előzetesen elég sokat kutakodtam a neten, hogy a tudás - tanulás - fejlődés témakörben találjak idézeteket, amit a cserépre írtam. Megkönnyítem a dolgotokat, az alábbi összeállítással: 

  • A tanárok a tudás magját ültetik el a gyerekekben.
  • Az embert csakis a tudás acélozhatja meg.
  • Ha húsz évre tervezel, ültess fákat; ha a következő generációknak tervezel, tanítsd az embereket.
  • Az iskolák száz és száz kis magot tartalmazó gubók, belőlük fog megszületni az új, a jobb, a bölcsebb.
  • Gondolataidnak ereje adja a beléd ültetett tehetség nagyszerűségét.
  • A tudás virág, amely csak akkor bújik elő és növekszik, ha öntözik.
  • A tanulás szebbé, gazdagabbá teszi az életet.
  • A gondolkodás teszi az ember nagyságát.
  • A tanító kertész, aki gondozza és ápolja a gyerekeket.
  • A tudásvágy mélyen gyökerezik.
  • A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak.
  • Az emberek életéből csak az nő ki, aminek magját a múltban valahol elvetették.

Ragasszuk le a cserép alját, és töltsük meg földdel, majd ültessük bele a növényeket. Garantált a siker! 

20160613_191319.jpg

Szólj hozzá

ballagás esküvő nyár iskola virág vakáció dekoráció kerámia gyerekkel üzenő felnőttnek saját útmutató (tutorial) craftwithkids