2015. júl 22.

Az én négyzetem is az Óriás részévé válik

írta: zcsilla
Az én négyzetem is az Óriás részévé válik

Fantasztikus emberek hónapok óta dolgoznak azon, hogy a jótékony célú Óriás Takaró (igen, így nagybetűvel) összeálljon. Én egy egészen pici pont vagyok ebben a történetben, de hátha ennek a bejegyzésnek hatására másra is átszáll az a lelkesedés, amit én is érzek :)  

orias_takaro01.jpg

Amikor először hallottam erről, azonnal beleszerettem az ötletbe, hiszen egymást nem ismerő, az ország-világ különböző pontjain élő embereket hoz össze egy nemes cél érdekében. Szinte "mellesleg" akkora takaró készült tavaly, hogy azzal megdöntöttek minden korábbi rekordot. De ez a rekord egyáltalán nem öncélú, hanem az újra szétbontott takarót gyermekotthonoknak ajánlják fel. 

Akár már egyetlen négyzettel is lehet csatlakozni a kezdeményezéshez - sajnos még én csak ezt az egyet készítettem el, de bízom benne, hogy még lesz többre is időm....  (A négyzetem mintája Dedri Lookatwhatimade fantasztikus blogjából származik). 

orias_takaro_negyzet.JPG

Tavaly volt az első év, akkor is már többszöröse lett a takaró mérete a vártnak, összesen 625 négyzetméteres, ami 2484 kockát jelent! 400 gyerek örülhetett az újra részekre bontott kis takaróknak.
Idén már most sokkal nagyobb ennél! Van olyan lelkes csapattag, aki már 100-nál több négyzetet készített. Van egy fonalgyártó cég is, ami támogatja az akciót, de a legtöbben saját fonalaikból vagy a környezetükben begyűjtöttekből horgolnak. 

orias_takaro04.jpg

A négyzetek elkészítése még csak a kezdeti lépés, ennél sokkal nagyobb munka (el sem tudom képzelni, hogyan lehet megoldani), az elkészült alkotások gyűjtése, rendszerezése, és összeállítása. A lelkes önkéntesek az ország több pontján kitelepüléseken is ott vannak, és készítik és gyűjtik a négyzeteket. A legtöbb azonban a fő szervező - ötletgazdánál, Csobán Erikánál landol. 

orias_takaro03.jpg

A takarót Csákberényben állítják össze 2015. augusztus 29-én. Aki szeretne részt venni a projektben, az horgoljon vagy kössön egy 50x50 cm-es négyzetet, és küldje el Erika címére. Nem írok le ide minden információt, hanem inkább csatlakozzatok a facebook csoporthoz, mert ott rengeteg részletet lehet még megtudni. 

orias_takaro02.jpg

A fotók az Óriás Takaró facebook csoportból származnak, a 2014-es Takaróról készültek, Csobán Erika engedélyével. A részletes felhívást is olvassátok el :) 

takaro_plakat.jpg

Szólj hozzá

jótékonyság kihívás kötés horgolás