2014. nov 30.

A mi adventi koszorúnk és visszaszámlálónk

írta: zcsilla
A mi adventi koszorúnk és visszaszámlálónk

Annyi csodás ötletet gyűjtöttem össze, hogy az utolsó percig gondolkodtam, hogy milyen legyen a mi koszorúnk. Az adventi visszaszámláló pedig a lányom műve. 

P1580857.JPG

Az egyértelmű volt, hogy recycling és természetes legyen a koszorúnk, és azt is szerettem volna, ha a horgolás is megjelenik benne. Amikor a blogra gyűjtöttem az ötleteket, teljesen beleszerettem ebbe, de az is egyértelmű volt számomra, hogy itt fel tudom használni a régóta kedvenc horgolt leveleket, amit a Katalin napi ajánlóban mutattam be. Így horgoltam egy csomó fehér kis levelet (majd még egy párat).

A koszorúhoz kell egy cserép, gipsz és kavicsok, egy vastagabb ág és gallyak, drót és a horgolt levelek. 

P1580842.JPG

Első lépésként a vastagabb ág végébe üssünk egy szöget (ehhez fogjuk kötni a koszorút), és készítsük el a gipszet. Az ágat állítsuk a cserépbe, és öntsük körbe gipsszel. Tehetünk bele kavicsokat is, így kevesebb gipszet kell használni. Ezt most egy jó ideig hagyjuk békén, addig elkészülhet a koszorú. 

Az ágakat tekerjük össze, ahogy csavarjuk, teljesen koszorú formát fog felvenni, és össze fog állni. ha már elégedettek vagyunk a formával, akkor jöhet a négy felfüggesztés: egyszerűen csak kössünk rá négy madzagot. 

P1580867.JPG

A gyertyák aljába egyszerűen drótot dugtam: a drót végét egy kicsit felmelegítettem egy gyertya felett, így simán bele lehet nyomni a viaszba. Egy kicsit várni kell, hogy visszahűljön, mert így tökéletesen beleköt a gyertyába. Majd a drótot rátekertem a koszorúra. 

A kis horgolt levelek közepébe is vékony drótot fűztem, és így tekertem rá az ágak végére. Valahogy nem sikerül lefotóznom, pedig nagyon szép lett.

P1580883.JPG

A megszáradt gipszre mohát tettem, és kis ügyeskedéssel felkötöztem a madzagokat a szögre.

P1580848.JPG

A visszaszámlálónkat a lányom csinálta a suliban: a hóember répaorra mutatja a közeledő karácsonyt. 

P1580861.JPG

Szólj hozzá

fa karácsony gyertya advent koszorú gyerekkel horgolás saját útmutató (tutorial)