2017. feb 14.

Egy régi kazettából kártyatartót csináltam

írta: zcsilla
Egy régi kazettából kártyatartót csináltam

A leírásom alapján Te is elkészítheted. Nem kell hozzá más, csak a kazettatok és egy kis gumizsinór. 

00_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Első lépésként válasszunk egy kazettát. Először a Nirvana Nevermind-ja került a kezembe, de szerencsére volt annyi eszem, hogy gyorsan ránéztem az ebay-re, hogy mennyit ér, így inkább visszatettem... Választottam egy másikat, amit kicsavaroztam, és kiszedtem a benne lévőket.

02_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Majd kitörtem a műanyag pöcköket, a fémeket kihúztam. A fenti képen a hátsó kazetta-félből a nagyobb pöcköt reszelővel (kis fűrésszel) meggyengítettem, és utána szedtem ki a fogóval. Az alul lévő pöckét nem lehet teljesen levágni, annak a felét fűrészeltem le. 

03_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

A munka nagy részével készen is vagyunk :) Fogtam egy 2 mm vastag gumizsinórt, az egyik végére csomót kötöttem, és elkezdtem belefűzni a tokba. Leírva hosszú és bonyolult lenne, a képek alapján talán jobban követhető. Először az egyik szélső csavarhelyen húztam át. 

04_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Majd folytattam a fűzőcskét: 

05_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

06_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Középre értem a csavar helyéhez, ami jóval szűkebb lyuk, ezért egy kis segédeszközre volt szükség. Egy erősebb cérnára vagy vékony drót darabra volt szükségem, amit tűbefűző-szerűen használtam (persze a klasszikus kis tűbefűző szerszám is tökéletesen megfelel). A fonalat átfűztem a lyukon, és belefűztem a gumizsinórt...

07_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Majd egyszerűen áthúztam a lyukon. 

08_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Akkora hurkot hagytam, hogy kényelmesen át tudja fogni az egész kazettát (kb. a tetejéig ért a hurok). 

09_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Majd a másik oldalon ugyanúgy végigvezettem a gumit. 

10_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

A másik végén is csomót kötöttem rá. 

11_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

A belső oldalon egy szigetelőszalag darabbal leragasztottam a zsinór végét.

12_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Akár is készen is vagyunk :) A hurok simán összetartja a kis tokunkat.

13_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Cizellálhatjuk a dolgot, ha bélést is készítünk a kártyatartónak. Ehhez lehet papírt, filc anyagot, mintás textilt használni. Nekem egy vastagabb kétrétegű anyag került a kezembe. Az eredeti kazettából kiszedett papír segítségével kivágtam a lyukak és a az átlátszó kis ablak helyét - ez már megint csak az én hülyeségem, azt szerettem volna, ha megmaradnak az eredeti "ablakok". 

14_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Erős ragasztóval beragasztottam, és most már tényleg elkészült!

15_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

16_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Az átlátszó tokból pedig kiváló telefontartó készíthető nulla munkával :)

17_upcy_kazetta_kartyatarto.jpg

Velem és a termékeimmel találkozhatsz rengeteg vásárban, vagy megvásárolhatod őket a facebook oldalamon keresztül is (nem kell hozzá fb tagnak lenned!), illetve a Meska boltomban.

Az útmutatót az UPCY ökodesign készítette. A forrás megjelölésével szabadon megosztható akár egészében, akár részenként.

Egy ilyen útmutató elkészítése több órás megfeszített munka, a saját szellemi, kreatív termékem, ezért kérlek, hogy soha ne tüntesd el róla a nevem, ne állítsd be sajátodnak. 

Az útmutató alapján készített tárgyakat magán vagy jótékonysági célokra lehet csak felhasználni, eladás céljából nem. Ha jótékonysági célból készíted el, akkor megtisztelsz, ha szólsz erről. És ha tudok, akkor örömmel veszek részt a jótékonysági akcióban, szívesen megosztom a lehető legtöbb fórumon és lehetőségeimhez mérten egyéb módon is népszerűsítem is. 

Szólj hozzá

táska pénztárca doboz kazetta CD saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak