2016. ápr 25.

Esti ökodesign a Divat Placcon

írta: zcsilla
Esti ökodesign a Divat Placcon

A felújított Klauzál Csarnok állati jó hely lett... Persze rendes időben még nem jártam arra, de vasárnaponként többször kint  voltam a termékeimmel az Antik Placcon, mostanában pedig csütörtök esténként a Divat Placc by Night-on. Mindkettő különleges élmény. 

divatplacc_total01.jpg

Szeretem kipróbálni a nem átlagos dolgokat, így a második Divat Placcon már ott voltam. Mit mondjak, meglepett, hogy este 9 körül mennyi ember szeret vásárolni... Sok volt az árus, egy hatalmas vegyes garázsvásárra emlékeztetett, ahol a használt ruhák mellett, régiségek és design cuccok közül is lehetett válogatni az éjszakázóknak. Majd egy pár hétig más dolgom akadt csütörtökönként, így csak április közepén jutottam el újra.

Elég nagy volt a változás: kevesebb árus, sokkal kevesebb használt ruha, nagyon kevés antik - viszont egyre több saját termék. Lehet, hogy a végén átalakul, és letisztul egy esti design vásárrá? 

Kicsit csökkentett készlettel mentem, próbáltam az ing-nyakkendő párosra koncentrálni alapanyagként. Újdonságként már nem csak huzatom van, hanem van hozzá párnabelsőm is, így aki szeretné, komplett párnákat is tud tőlem vásárolni.

divatplacc_upcy01.jpg

A lelkes facebook olvasóimat nem lepi meg, hogy a teljes ingfogyatkozást tudtam fokozni: a párnahuzatok, ajándékcsomagoló ingujj-zacskók és a kutyagallérok mellé a maradék anyagokból is készítek mindenféléket. Tavasz lévén a zsebmelegítő most éppen nem aktuális, így elkezdtem újabb ötletek után kutatni. Így jutottam el a kitűzőkig, amiből az első verziókat március 15-re, nemzeti színekben készítettem. Akkora sikere volt a kockárdáknak, hogy azóta a kollekcióm teljes jogú tagjai és hasonló stílusban csinálok hajgumikat is. 

p1640257.JPG

A kézelőből varrt karpereceim általában nagyon tetszenek a vásározóknak, de valahogy nem kapkodják el őket...pedig szerintem állati vagányak! 

p1640208.JPG

Karácsony óta mindig csinálok valami apró dísztárgyat is - az illatos karácsonyfák és a pulcsi répák után most levendulás öko-halacskák születtek. Ami kevés még maradt az ingekből, azokból varrtam ezeket a helyes kis halakat, hogy legyen valami értelmük is, a hasukba egy kis levendula van töltve, így a ruhafogasra akasztva igazán hasznossá válnak. Ők szépen folyamatosan fogynak, de készül az utánpótlás. 

divatplacc_upcy03.jpg

Rajtam kívül két továbbhasznosítóval találkoztam a Placcon. Az egyikőjük tulajdonképpen többen van és össze is függnek :) A Szia+ egy adománybolttal egybeépült designer bolt, részben továbbhasznosított termékekkel. Ők is állandó résztvevői a Divat Placcnak, így ha a Budafoki út túl távol van a meglátogatásukhoz, csütörtök esténként megtalálod őket a belvárosban. Bogit és Marcit, és az általuk képviselt kis csapatot keresd, ha vagány napszemüvegekre van szükséged, vagy éppen a Sikolyra vágysz a bokádon... Elképesztő választékuk van őrült mintás zoknikból Klimttől kezdve az avokádóig. Persze ennél jellemzőbb rájuk a továbbhasznosítás ékszerben, ruhában és kiegészítőben is. 

divatplacc_szia.jpg

Látszik minden munkájukon, hogy szeretik, amit csinálnak, és valahogy mindenből árad a jókedv, ami a közelükbe kerül. Ludwig Von Puch márkával egészen elképesztő ruhákat készítenek, jellemző a foltvarrás sajátos technikája rájuk, de nekem a csütörtöki kedvencem ez a laza "páncéling" lett. 

divatplacc_szia_03.jpg

A Szia+-ban megtalálhatóak Blago Vazul Redesigne ruhái is, bár ezt csak utólag vettem észre, mert a Divat Placcon önálló standdal van kint. Elképesztő a srác, a szó legjobb értelmében vett őrült alkotó. Mindenféle mintás ruhadarabokat gondol tovább, szabdal szét és varr össze újra. 

divatplacc_vazulblago.jpg

Így születnek meg a rá jellemző nagy-kapucnis pulcsik és ruhák. Teljesen odavagyok a gatyáiért, bárcsak hordhatnék ilyet...

12998505_1052035994842088_473669421883486520_n_1.jpg

forrás: Szia+ facebook

Legutóbb ez volt a továbbhasznosítós kis csapatunk, ami lehet, hogy hamarosan a Szia+-ban is összefut? Már csak rajtam múlik :) 

Tehát ne feledjétek, minden csütörtökön 17-22 óráig Divat Placc a Klauzál Piacon  (VII. kerület, Klauzál tér 11.) - azért 9 körül már eléggé el lehet fáradni, és van, hogy elkezdünk pakolni, így inkább addig érjetek oda! 

Szólj hozzá

ing vásár zokni saját termék felnőttnek férfiaknak és fiúknak