2015. nov 16.

Teljes ingfogyatkozás

írta: zcsilla
Teljes ingfogyatkozás

Mindig keresem az utat, hogy minél kevesebb hulladék keletkezzen. Azt hiszem, hogy ennél többet nem igazán lehet egy ingből kihozni...

antik_placc.jpg

Amikor az ingekből táskát varrok, megmarad az ujja. A kézelőket leszedem, és kis tartókat varrok belőlük. De szerettem volna kipróbálni egy másfajta irányt is: így most párnahuzattá, kutyagallérrá, ajándéktasakká és kézmelegítővé szabdaltam szét az inget, ami így teljesen elfogyott...

1. Díszpárna huzat

Az ingek fő részeiből változatos méretű és alakú párnahuzatokat lehet készíteni. Különösen szeretem, ha van zsebe is az ingeknek... 

ing_parna01.JPG

Újabban kísérletezgetek az egyedi csomagolással is. Még nem tökéletes, de alakul :) 

ing_parna02.JPG

 

2. Ingujj ajándéktasak

Ezt is bemutattam már nektek, de most készült belőle egy jó pár - és a különböző felhasználási ötletek is újak. 

ingujj_zacsko01.JPG

 A közelgő Mikulásra is hasznosíthatjuk: legyen belőle télapó-zacskó!

ingujj_zacsko02.JPG

Egy palack bornak tökéletes megoldás...

ingujj_zacsko03.JPG

De bőven elfér benne egy jó könyv ÉS egy kis desszert is. 

ingujj_zacsko04.JPG

A nyakán gumira fűzött parafadugóval vagy gombbal lehet lezárni, de tudok hozzá készíteni picike horgolt sálat is...

 

3. Kutyagallér

Kicsit félve készítettem el ezeket, de az egyértelműen pozitív végeredménnyel záródó közvéleménykutatás után mégis belevágtam... Nos, a legegyszerűbb megoldás természetesen az lett volna, ha csak simán levágom a gallérokat, természetesen nem ezt választottam :) Hanem a varrást felbontottam, és újra öltöttem.

kutya_galler.JPG

Ráadásul praktikus haszna is lehet a gallérnak, nem csak trendi és vicces lesz benne kutyád: rá lehet csepegtetni kullancs- és egyéb vérszívó riasztó szert.

4. Kézmelegítő tasakok

Még mindig maradt egy kevés az ingből, ezekből kicsi, újra és újra használható zsebmelegítők lettek. Közeledik a hideg, amikor nehezen indulunk el otthonról... Akár csak a buszmegállóig sétálunk le, vagy az utolsó kinti sportmeccsére kísérjük el a gyereket, egy-egy ilyen kis párnácska jó szolgálatot tesz. Picike, így a zsebünkbe vagy akár a kesztyűnkbe is belefér. 

kezmelegito01.JPG

A rizzsel töltött tasakokat egy pár másodpercre mikróba kell tenni, és így egy jó ideig megőrzik a meleget. Mindenkinek ki kell tapasztalni, hogy mennyi ideig és milyen hőfokon melegítse a zacsikat - kb. 10-25 másodperc csak! Vigyázni kell, mert a túlhevített cucc égethet is! 

kezmelegito02.JPG

Ezek után már tényleg csak a szabászati hulladék maradt, de már kutatok, hogy azt mire lehet felhasználni...

Szólj hozzá

ing kutya télapó lakberendezés anyag varrás saját termék felnőttnek férfiaknak és fiúknak