2015. sze 30.

Szüret Érden? Bizony ám!

írta: zcsilla
Szüret Érden? Bizony ám!

Nem ugrik be rögtön, hogy Érd szőlő nagyhatalom lenne? Pedig a Százhalombatta felé vezető úton egy szép kis pincesor van, ahol rendszeresen vannak mulatságok is! 

20150919_141320.jpg

Számomra is újdonság volt, hogy Érden nagy hagyományi vannak a szőlőtermesztésnek. Ófaluban már a római kortól kezdve volt szőlőművelés, sőt 1851-ben ezt írta Fényes Elek: „Fő gazdasága szőlőhegyében áll, mely igen becses bort terem” (forrás: wikipédia). Sajnos jött egy szőlőpusztulás, és a borosok helyére az őszibarackosok léptek, de most újra fellendülőben van a borászat. Erről részletesen lehet olvasni az érdi Pincetulajdonosok Egyesületének honlapján

Sok-sok éve Szüreti mulatságot is rendeznek, legújabban az Érdi Napok zárásaként. Érden kevés rendezvény van, sok nem is igazán az én stílusomhoz illik, és valahogy eddig a szüretből is kimaradtam. Most már nem fogok :) Emlékeztem rá, hogy korábban láttam, hogy keresnek árusokat is, mert hivatalosan "és kézműves vásár" az elnevezés. Ezért gondoltam egyet, és megkerestem a szervezőket! 

A rendezvény egy körül kezdődött - árus szempontból kicsit döcögősen. A szüreti felvonulás a "faluból" indult, és a Szent Donát szobornál megállt, ahol termésáldás után látványos bortaposás volt. Mi ebből egy kicsit feljebb, a színpad mellett csak annyit láttunk/hallottunk, hogy jön a menet, de hozzánk már nem jut el :) De lent remek lehetett a hangulat, mert felhallatszott a nagy nevetés... A színpadon négykor indult meg a program, és ezzel együtt megérkeztek az emberek is. Meglepően sokan járkáltak fel és alá, és lassan-lassan a vásárosok is kezdtek megnyugodni: beindult az élet :) 

20150919_vagott.jpg

A rendezvényre elővettem a parafadugókat, és néhány újdonsággal bővítettem a repertoárt: elkészült jó pár horgolt, gombos, gyöngyös kulcstartó. A dugót már legalább egy éve tesztelem kulcstartóként, mert magamnak már régóta készítettem egyet. Meg kell, hogy mondjam, minden várakozásomat felülmúlta tartósságban, meg sem látszik rajta a használat! (Na jó, egy kicsit koszos lett.)

horgolt_parafa_kulcstarto01.JPG

A vintage hangulat annyira jól illik a dugókhoz, hogy néhány láncot is készítettem nagyon vékony fonalból, rózsákkal, és OD kerámia gyönggyel...

horgolt_parafa_lanc150920a.JPG

Pedig nem is esett le korábban (illet volna?), hogy a "vintage" szó eredetileg szüretet jelent... Amikor a tudatalatti dolgozik, akkor ilyen jó kis egybeesés születik meg belőle.

horgolt_parafa_lanc150920b.JPG

És még két újdonság, ami a fotókon már látszik, de még külön nem mutattam meg: a kézelőkből és nyakkendőből varrt mindenféle tartó (vagyis a Bagging Maks), a korábbi kártyatartó továbbfejlesztése. 

bagging_maks150909b.JPG

És a nyakkendőkből már állítható méretű Raffta hajpántokat is készítek. 

nyakkendo_hajpant150913a.JPG

Nem ismertem a rendezvényt, nem készültem kellőképpen, de ha lesz még lehetőségem, akkor változtatni fogok: a fő fellépő (idén a Balkán Fanatic) után még jócskán tart a buli, utcabál egészen éjfélig (?). Mivel nem vittem lámpát, sötétedéskor már csomagolnom kellett....

Szeretném azt mondani, hogy jövőre, ugyanitt, mert jól éreztem magam, színvonalas, kellemes eseménynek tartom :) 

Szólj hozzá

gomb program vásár rendezvény ékszer nyakkendő gyöngy kulcstartó parafadugó népszokás horgolás saját termék felnőttnek upcycled jewelry bagging