2014. nov 14.

Libás kerti jelenet zöldségekből és gyümölcsökből

írta: zcsilla
Libás kerti jelenet zöldségekből és gyümölcsökből

A lányom iskolájában egészséghét van, az ő osztályukra pénteken kerül sor. Ilyenkor a gyerekek bevisznek zöldségeket és gyümölcsöket, és megvendégelik a többieket. Minden osztály kap egy zöldséget/gyümölcsöt, ami a fő témájuk lesz. A lányoméknak a TÖK jutott. Hosszas gondolkodás után - mert mit lehet a nyers tökkel kezdeni? - ezt alkottuk. Egy része ehető :)

P1580501.JPG

Fel volt adva a lecke a tökkel... Azt már viszonylag korán kitaláltam, hogy a kivájt tök lesz a "tálca". Mondjuk azt nem kalkuláltam bele, hogy az elvékonyodó része sokkal kisebb, mint a ducija, így igencsak lejteni fog... Ennek az áthidalására találtam ki a tartószerkezetet, ami egy tojástartó alufóliával bevonva. 

A következő lépés a liba volt. Bálint Márton az iskola neve, és a Márton-nap köré szerveződnek az őszi iskolai programok, így talán érthető, hogy miért ragaszkodtam ehhez a motívumhoz. Emlékeztem rá, hogy a kedvenc őstermelőmnél volt ilyen alakú tök, így reggel gyorsan elszaladtam hozzá, hogy az utolsó darabot még meg tudjam szerezni. 

P1580505.JPG

Délután aztán nagy ötletelésbe kezdtünk. A sárgarépa virágok ötlete volt az egyetlen, amit addigra a netről lelestem. Hiába a rengeteg csodálatos ötlet, de többségük vagy túl bonyolult, vagy jelenleg nem aktuális gyümölcsből készült. De ez a virág nagyon megfogott végtelen egyszerűségével. A répába hosszanti irányban bemetszéseket kell ejteni, majd fel kell szeletelni. 

P1580495.JPG

A többi gondolat aztán csak úgy jött, amikor előpakoltuk a zöldségeket. A fa pillanatok alatt fogalmazódott meg bennünk, a répa törzset szeletekből építettük fel, hogy meg lehessen enni, akárcsak a karalábé lombkoronát. A csipkebogyó termések viszont csak az utolsó pillanatban kerültek fel rá. A kislányom külön még egyet a fa alá tett, ami már lehullott róla...

P1580506.JPG

Ugyancsak a lányom ötlete volt a tavacska partján lévő sás: a tervben fogpiszkálóra tűzött gránátalma szerepelt, de sajnos olyan kicsi magok voltak, hogy egyszerűen nem lehetett rátűzni. Szerencsére eszembe jutott, hogy van még pár szem szőlő itthon, ami már tökéletesen megfelelt a célnak. 

P1580508.JPG

Ezzel már össze is állt a kép, de még volt rajta egy kis hely. Eszembe jutott, hogy láttam krumpliból kifaragott gombát, így ezzel töltöttük ki a lyukas területet.

P1580499.JPG

A tavacskába aszalt vörösáfonya került, egy alumínium "tófóliára", hogy ne érintkezzen a tökkel. Abból majd jót lehet nasizni. Az elkészítés nem volt sok idő, szerintem egy fél óra alatt össze is állt. Már csak attól félek, hogy a megevésig egy kicsit kiszáradnak a zöldségek, de ez hamarosan ki fog derülni :) 

P1580504.JPG

Az ilyesmi dekoráció elkészíthető szülinapi vagy egyéb bulikra is.

Szólj hozzá

születésnap húsvét buli halloween főzés termés gyerekkel gyereknek meska saját útmutató (tutorial)