2014. okt 31.

Halloween 3. - ennivalók

írta: zcsilla
Halloween 3. - ennivalók

A Halloween végtelen tárháza a gusztustalan kajáknak. Na ilyet nem akartunk csinálni, de jónéhány vicces pofa sikeredett : szellem banán, tök mandarin, virsli-múmia, szellemes birsalmás tökmuffin.

P1580343.JPG

A színek mellett azért is tetszik a Halloween, mert tökös ételeket kell enni. Nekem a tök bármilyen változatban jöhet, rendszeresen szoktam csinálni töklevest, fűszeres sült tököt köretnek, de a lányom nem igazán szereti. Most muffin formájában tömi magába :)

A boszorkányujj, a zselékukac, meg a szemgolyó vicces, de nem hiszem, hogy lenne gusztusom enni belőle :) Ezeket a kedves szörnyeket egy barátnőmnél láttam meg a facebookon, és ennél jobbat én sem tudtam volna kitalálni (és bármennyit nézegettem a neten, ezek tetszettek legjobban :) Mint látható, végtelenül egyszerű: a banánt félbe kell vágni, a mandarint meg kell pucolni, és csokival arcot kell rajzolni nekik. 

P1580310.JPG

Mivel pont tegnap van a bevásárlóközösségi vásárlásunk átadása, és rendeltem házi virslit is, egyértelmű volt, hogy elkészülnek ezek a virslimúmiák: kelt tésztával vannak betekerve, sütés után pedig mustárral rajzoltam szemet nekik. Helyesebben nem is igazán rajzoltam, hanem egy fogpiszkáló végét belemártottam a mustárba, és ezt beleszúrtam a virslibe, és jól megforgattam. 

P1580314.JPG

A birsalmás tökös muffin teljesen saját recept, ezért nagyjából leírom (mennyiségeket nem tudok mondani, mert soha nem méricskélek): két tojást összekeverünk egy kevés cukorral, ha van joghurttal, és tejjel. Belereszeljük a nyers tököt (egy körte alakú tök felső részét használtam el hozzá), összekeverjük liszttel (én a sütikhez tönkölylisztet szoktam használni) és szódabikarbónával, jöhet bele néhány fűszer (pl. kardamom, fahéj, kurkuma). Szintén opcionálisan lehet beletenni darált diót és csokidarabokat. Muffinsütőbe kanalazzuk. Éppen száradóban volt a birsalmasajtom, így gondoltam, kipróbálom, hogy milyen vele - nagyon finom! Nem mertem mindegyikbe tenni, mert a gyerekek nem szeretik, de amelyikbe tettem azt úgy kell csinálni, hogy először egy kanál tészta, annak a közepébe egy kevés birsalmasajt, és utána megint jöhet rá tészta. Ha díszíteni szeretnénk (anélkül is nagyon finom :), akkor lehet csinálni fondant cukormázat (nekem volt a mélyhűtőben). Alaposan kinyújtottam, egy pohárral karikákat szaggattam belőle, és a gyerekek legyártották a szellempofákat/mintákat (ezúttal a fiam volt aktív, és az unokahúgom). A kész muffinokat beterítjük a fondanttal, és a lyukakba olvasztott csokit öntünk. 

P1580344.JPG

Készült volna még szellem habcsók is, demost sem sikerült :) 

És mindehhez művért, vagyis piros multivitamint ittunk...

Szólj hozzá

halloween főzés gyerekkel