2014. aug 31.

Minecraft projekt 2. - Vaskard (iron sword) tolltartó

írta: zcsilla
Minecraft projekt 2. - Vaskard (iron sword) tolltartó

Tegnap annyira gyorsan kész lettem a ceruzatartó Creeper-rel, hogy még gyorsan kellett csinálni valamit. Így nekiálltam egy másik tolltartót készíteni. Egy kicsit bonyolultabb, de nagyon látványos a végeredmény.  

P1560468.JPG

Szakértők láthatják, hogy nem tökéletesen olyan alakú a kard, mint a Minecraft-ban, a praktikus használhatóság miatt egy kicsit átalakítottam. Kétszintes tolltartót képzeltem el, összesen 4 toll vagy ceruza befogadására alkalmas. 

P1560454.JPG

  • Felhasznált anyagok: fekete, fehér és kétféle szürke filc anyag, cérna, ragasztó
  • Forrás: teljesen saját ötlet, csak a kard forma alapját nem én szerkesztettem

Először is kerestem egy letölthető kardot, és kinyomtattam, nekem azt adta alapbeállításnak a nyomtató, hogy egy A4 lap kb. 2/3-ára nyomtatta ki. Ez tökéletes méretű a tolltartóhoz. Ezután a markolatából levágtam a fogó részt, és a pengéhez pedig hozzátettem mindkét oldalra egy-egy kockányit, ez lett a szabásminta. 

P1560438.JPG

Ezt a formát kivágtam kétszer a fekete filc anyagból, ez lesz az alap, hogy legyen tartása is. Majd két részre vágtam a szabásmintát: külön a markolat és külön a penge. A markolatot még egyszer kivágtam feketéből, és a belső kockákat a kétféle szürkéből. Ezeket rögtön fel is ragasztottam a fekete markolatra. A penge legfelső 3 kockáját szintén külön kivágtam szürkéből, és az egyik fekete alapra felragasztottam a helyére. A penge szabásmintájából levágtam a két hosszú oldalról és a hegyéről 1-1 kockát, ezt vágtam ki szürkéből. Majd még egy-egy kockát levágva megkaptam a fehérhez használható szabásmintát. A közepére még a világosabb szürkéből vágtam kockákat, amit ráragasztottam. 

P1560440.JPG

Ezután már csak a varrás következett. Nem csináltam fázisfotókat, de értelemszerűen felülről kell lefelé haladni: a szürke négyzeteket kell a fehérre felvarrni, a fehéret a nagyobb szürkére, majd a fekete markolatot és a szürkét az egyik fekete alapra, és végül az egészet a másik fekete alapra rávarrni. Természetesen a fehér és a szürke anyag felső részét nem kell levarrni, mert ide kerülnek a tollat vagy ceruzák :) Én a szürke anyag nyílását megerősítettem, vagyis varrtam alá még egy réteget. 

P1560463.JPG

P1560458.JPG

P1560459.JPG

Nem egyszerű dolog, hogy a kockák ne csússzanak el, mint látható a feketénél már nem is tökéletes az illeszkedés - de a fiamat ez nem zavarja, így is nagyon örült neki :)

P1560443.JPG

Szólj hozzá

iskola anyag varrás gyereknek minecraft saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak