2014. aug 30.

Minecraft projekt 1. - Creeper tolltartó

írta: zcsilla
Minecraft projekt 1. - Creeper tolltartó

 

Sajnos véget ért ez a nyár is, nem tudom eldönteni, hogy a gyerekek vagy én vagyok szomorúbb ettől. A fiam most kezdi a felsőt, már szeretne néhány nagyosabb cuccot. Már egy jó ideje megígértem neki, hogy varrok egy Creeper tolltartót, csak valahogy nem volt hozzá kedvem. Ma már nem lehetett tovább húzni, így nekiálltam. Nagyjából 1 óra alatt kész is lett. 

P1560418.JPG

  • felhasznált anyagok: zöld és fekete filc anyag, kb. 30 cm cipzár, cérna

Először is kerestem egy téglatest alakú tolltartó útmutatót. Sok leírás van fent, én ez alapján dolgoztam: http://gluegunannie.com/?p=227. Csak éppen végtelenül leegyszerűsítettem.

Mivel filcből készül, ezért nincs szükség hajtásokra, szegésre, és bélésre sem (bár lehet, hogy jobb tartása lenne, ha lenne bélése). Egyszerűen kivágtam egy 26x28 cm-es téglalapot a zöld filcből, talán itt annyi nehézség lehet, hogy a filc könnyen deformálódik, figyelni kell, hogy szép derékszögű vágások egyenek. Kicsit hosszú cipzárom volt itthon, nem kell ennyire kilógnia az anyagból (de ebből sem lesz semmi probléma). A két oldalát a cipzár két oldalára varrtam. 

P1560406.JPG

Kifordítottam, és következik a két szélének levarrása. Itt figyelni kell, hogy szépen középre kerüljön a cipzár, ehhez nem árt felhúzva beigazítani. DE UTÁNA MINDENKÉPPEN HÚZZUK LE LEGALÁBB FÉLIG! 

P1560408.JPG

Ha most itt megálltam volna, már akkor is lett volna egy jó kis lapos tolltartóm, amire csak egy arcot kell varrni. De a Creeper-hez jobban illik a téglatest forma, így még van egy pár egyszerű lépés. Talán a legkényesebb lépés, hogy a sarkait le kell varrni. Először is a varrásra, és arra merőlegesen rájelöltem 3-3 cm-t. 

P1560410.JPG

Majd úgy hajtottam át, hogy a varrás nézett velem szembe, és egy háromszöget kaptam (szerintem a fotót megnézve egyértelműbb, hogy miről beszélek), a jelöléseket egymásra igazítottam, úgy, hogy a sarok derékszögű legyen. A felső jelölésen keresztül húztam egy vonalat. Ezen varrtam le. Így jártam el mind a négy sarkánál, arra figyelve, hogy egyforma hosszú legyen a varrás mindegyik oldalon. 

P1560435.JPG

Kifordítottam és szép sarkosra igazítottam a csücsköket. A fekete filcből kiszabtam a Creeper arcot. felragasztottam, és apró pelenkaöltésekkel felvarrtam.

P1560417.JPG

Ezután már csak meg kell tölteni a ceruzákkal, tollakkal. 

P1560433.JPG

UPDATE 
Egy éve használja a fiam, és nagyon jó állapotban van továbbra is, igazán tartós. Felülbírálom maga, és nem kell hozzá bélés, tökéletes tartása van így is, és nagyon praktikus. 

Szólj hozzá

iskola anyag varrás gyereknek minecraft saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak