2014. aug 09.

Továbbhasznosítás a konyhában - kovászos uborka leves

írta: zcsilla
Továbbhasznosítás a konyhában - kovászos uborka leves

Nem kell aggódni, nem kezdek bele egy gasztroblogba :) Csak már többször megfogalmazódott bennem, hogy ha már a konyhában is következetesen a "nincs pazarlás" elvét tartom, akkor egy pár ötletet közzé fogok tenni. Alapvetően kis mennyiségeket főzök, mert naponta szoktam ebédet készíteni - a gyermekeim két éve nem menzások, itthon ebédelnek. De néha megesik, hogy elszámolom magam, így lesz egy kis maradék, amit megpróbálok a következő alkalommal felhasználni. Lehet, hogy lesz még ilyen recept is :) Most nem egészen ez adott okot ennek a nyári levesnek az elkészítésére...

P1550834.JPG

Idén először csináltam koviubit. Lett egy nagyobb, és egy kisebb befőttes üvegnyi. A nagy már elfogyott, viszont ott volt a leve, amit nem akartam kiönteni... Emlékeimben élt, hogy valaha egyszer egy étteremben ettem kovászos uborka levest, így rácuppantam a nosalty-ra és kerestem egy receptet. Ezt találtam, ennek alapján csináltam meg a levest abból, mi itthon volt: http://www.nosalty.hu/recept/hideg-kovaszosuborka-leves-kovaszosuborka-leves-3

Soha nem méregetek, így nem fogok tudni pontos mennyiségeket írni. Szedtem egy kb. 15 cm-s uborkát a kertben, megpucoltam, felvágtam. Tettem hozzá egy nagyobb koviubit, egy bio joghurtot és egy kicsit összeturmixoltam. Felöntöttem egy adag megmaradt ubilével és tovább turmixoltam. Nem tetszett az állaga, így tettem még hozzá tejszínt és tejfölt is. Belekarikáztam egy fokhagymát, egy kicsi sót és borsot, és még levet és tovább turmixoltam. Mivel minden hideg volt, nem nagyon kellett hűteni. 

Alapvetően nem szeretem, amikor jó kis zöldséges dolgokba húsos levesbetétet tesznek, de ebbe muszáj sült szalonnát tenni! Nem volt itthon bacon, így füstölt szalonnát pirítottam meg. De egyszerűen nagyon jó, ahogy az ízélmény felcserélődik: általában hús mellé eszünk koviubit, ebben a levesben viszont az uborkát kíséri egy kis füstölt valami. Nekem nagy kedvenc lett, a család mérsékelt lelkesedése miatt még meglátom, hogy újra az asztalra kerül-e ez az étel. 

P1550831.JPG

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

főzés saját útmutató (tutorial)