2014. már 14.

Március 15. - filc kokárdák

írta: zcsilla
Március 15. - filc kokárdák

Március 15. egy olyan nemzeti ünnep, amire igazán jókat lehet alkotni. Természetesen én is készítettem egyedi kokárdákat még néhány évvel ezelőtt. A lányomnak "nagyoncsajosat", a fiamnak fiúsat, magamnak visszafogottat. A fiam idén már nagyfiú, így kért egy hagyományosabbat.

P1530128.JPG

Nem foglalok állást amellett, hogy belül pirosnak vagy zöldnek kell lennie. Egyszerűen csak ezek a minták így jönnek ki jobban. A kis kereknél salamoni döntés született, hiszen a nemzetiszínű gombbal mindkét verziót sikerült egybevarázsolni. 

P1530117.JPG

A legmacerásabb a lányos verzió volt, ami egy lepke. A piros szárny formát körbehímeztem gyönggyel, és a szárnyakra is varrtam gyöngyöket, A virág már tényleg csak a lányom kérése volt, ez egy rövidáruboltban kapható dísz. A lepke formáját fehér filcből vágtam ki, ezt rávarrtam az egyik zöld "levélre", és csak középen varrtam fel rá a szárnyakat. Összevarrtam a másik zölddel, miközben gyöngyöket is hímeztem rá, kitömtem, és befejeztem a körbevarrást. Egy biztosítótűvel lett belőle kokárda. 

P1530113.JPG

A focipálya nem véletlen, fiam versenyszerűen focizik. Itt is egyértelmű volt, hogy a pályának kell zöldnek lennie, ezért a labda lett fehér-piros. Először a piros ötszöget varrtam fel a labdára, és kivarrtam az osztásokat is. Fehér fonallal kivarrtam a felfestéseket a pályán, rávarrtam a labdát, összevarrtam, kitömtem. 

P1530130.JPG

A kör és a szív kokárda elkészítése végtelenül egyszerű, mindkettőt a közepükön lévő gomb határozta meg. Egész egyszerűen vágjuk ki a formákat, és a gombbal varrjuk össze őket. 

Szólj hozzá

gomb gyöngy anyag varrás gyereknek saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial)