2014. okt 07.

Továbbhasznosított, biciklikosárba való táska

írta: zcsilla
Továbbhasznosított, biciklikosárba való táska

Amikor a ló mintás tornazsákot varrtam a lányomnak, már utaltam rá, hogy tervezek magamnak egy biciklikosárba való táskát. Most végre megcsináltam. 

P1580020.JPG

Látszólag hatalmas a kosaram, de mindig kicsi, amikor bevásárolok. Alapvetően nincs valami jó formája, mert az alsó része igencsak szűk, így terjedelmesebb dolog egyáltalán nem fér bele. Ráadásul egy kicsit már ütött-kopott, sőt horpadt is, nem valami szép látvány.

P1580033.JPG

A mérettel a másik problémám az szokott lenni, hogy ha egy kicsit megpakolom, akkor padkáknál a fele kirepül :) Általában nem egy helyen szoktam vásárolni, hanem boltokból ki és be járkálok. Vagyis olyan táskára van szükségem, amit könnyen lehet magammal hordozni. Azt is szerettem volna, ha egy kis szegéllyel rá lehet húzni a kosár szélére, hogy igazán csinosan mutasson. És természetesen nem akartam új anyagokat használni. Mindezeket a kritériumokat egyesíti az elkészült kerékpár táskám. 

Amit használtam hozzá: egy régi farmer - aminek a derekánál a körmérete pont azonos volt a kosár felső peremének kerületével; a lányom elszakadt tornazsákja, ami helyett varrtam neki a lovasat - ezt azért szerettem volna felhasználni, hogy valamennyire vízálló legyen a táskám; és egy nagyon színes terítő (szerű anyag). 

P1580014.JPG

A kész tatyó a következő részekből áll: a farmerből készült fő táska, amiben a csíkos anyagból van bélés. Szintén a terítőből készült el a felső szegély, amire a fülek vannak varrva. És a különlegessége a toldás, amivel kétszeresére növelhető a mérete. Ennek külső része a tornazsákból készült, ami mérsékelten vízálló, vagyis egy hirtelen jött kisebb esőt azért kibír. Mivel ez nagyon vékony anyag, a csíkosból készítettem hozzá egy bélést is. 

P1580028.JPG

A farmert nagyjából levágtam, és a középvarrásoknál felbontottam, hogy be tudjam szűkíteni. A csíkos anyagból elkészítettem a bélést. Leírva egyszerű, de nagyon sokat szenvedtem vele: hiába vettem le a kosár szabásmintáját, a farmert nem tudtam pont olyan alakúra beszűkíteni, mert teljesen fel kellett volna bontani hozzá. Így igencsak nehéz volt ugyanolyan formájú bélést készíteni.

A tornazsák meg pár centivel rövidebb volt, mint amire nekem szükségem lett volna, ezért a csíkos anyagból hozzá kellett toldanom. Az is nehezítette a feladatot, hogy a bicajon a kosár felfüggesztésénél nem lehet csak úgy visszahajtani a szélére az anyagot - ezért ezen a részen tépőzárral nyithatóra csináltam a szegélyt. A táska fogójával viszont nagyon elégedett vagyok, szépen mutat a farmer aljú, csíkos tetejű fül. 

P1580021.JPG

Az igazi szenvedés a végső összeállítás volt: az eredeti verzióban ez igencsak egyszerű, mert mindent egy varrással kell összeállítani a végén. ha így tettem volna, akkor a nadrág felső széle elvesztette volna a formáját, és ráadásul olyan vastag lett volna, hogy a varrógép sem vitte volna. Így a bélést, a felső szegélyt és a toldást nagy ügyeskedve tudtam csak a korc alá bevarrni. De végül is megérte a sok órás munka, mert szerintem nagyon jól néz ki, és elég praktikusnak tűnik. 

P1580032.JPG

Ezzel megint megtapasztaltam, hogy bizonyos szempontból az újrahasznosítás sokkal bonyolultabb folyamat, mint ha új alapanyagokból dolgozunk. Lehet, hogy az anyagköltség szinte nulla, de a sok plusz munkával, amivel hasznosítható alapanyagot kapunk a régi, rossz dolgokból igen munkaidő-igényessé válik a dolog. 

UPDATE:

P1580041.JPG

Tegnap végre kipróbálhattam, hogy mennyi fér bele élesben :) Elég sok minden! Vásárolgattam, és sikerült úgy igazán telepakolnom: egy vastag, pufi mellény; 8 tekercses WC papír; 0,5 kg tészta; 0,5 kg darálthús, egy nagy zacskó csecse-becse, egy papírzsebkendő és egy mappa. 

P1580045.JPG

Mivel mindegyik elég nagy terjedelmű, igencsak tele lett, a kiegészítő toldás nélkül sehogy se sikerült volna ennyi mindent hazahozni!

P1580039.JPG

Szólj hozzá

táska kerékpár farmer anyag varrás saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial)