2014. okt 05.

Bőröndből bemutató állvány

írta: zcsilla
Bőröndből bemutató állvány

Valahogy különösen kedves szívemnek ez a kis bőrönd, amit most egy új szerepben teszek újra hasznossá. 

P1580012.JPG

Nem is igazán tudom, hogy miért nőtt annyira hozzám ez a bőrönd. Sok történet a feledés homályába merül, a tárgyaim cserélődnek, változnak, de ez a táska mindig kiemelt szerepet kapott. Tökéletesen emlékszem rá, hogy 16-17 éves koromban ('87-'88 tájékán) az Ecserin jutottam hozzá. Akkoriban elég egyedi módon öltözködtem: öltöny mellényt és zsebórát hordtam. Ebben a kontextusban teljesen egyértelmű volt, hogy szükségem van egy bőröndre is, így életemben először az Ecserin kötöttem ki. Rengeteg koffer volt, de nekem kimondottan kicsi kellett, amit sehol sem találtam. Végül egy hatalmas halomban megláttam: kopott volt, egy kicsit szakadt is, de nekem pont ekkorára volt szükségem. Az árus nem akarta nekem adni, olyan rossz állapotban volt, de hosszas rábeszélés után végül 10 vagy 20 Ft-ért megvált tőle. Lefestettem (kartonból van), és egy csomagolópapír segítségével felújítottam a belsejét Ezután ez lett az iskolatáskám. Gondolom fősulin már nem ezt használtam, ezért különösen fura, hogy túlélte a stílusváltásokat. Egy ideig az unokahúgom játéktárolója volt, majd a lányom játszott vele. Mára igencsak megviselt lett, de még meg van :)

P1570904.JPG

Tervezem, hogy börzékre, vásárokba megyek a közeljövőben. Általában szeretem, ha minden kerek egész, így szeretnék egyedi megjelenést adni a leendő asztalomnak. A sok horgolt apróság egy kosárba kirakva nem ugrik ki a termékek között, így szükségem van egy állványra. Egy kis szörfözős ötletgyűjtés közben találtam rá erre a fülbevaló-tartó bőröndre. Rögtön tudtam, hogy valami ilyesmit szeretnék én is. Ráadásul beugrott az Elvira névnapi ajándékötletem is, amit akkor még csak a facebookon tettem közzé. Ebből a két alapból hoztam létre a koffer display-t :) Nekem arra kell, hogy kiemelve tudjam rajta bemutatni a munkáimat, ezért az oldalára állítva szeretném használni. Az ötletek villámgyorsan jöttek, és a szerencse is sokban siettette a megvalósítást. 

Valószínűleg a gyerekek egy párszor ráültek, mert egészen nyomi lett a kis bőrönd, és az egyik élén már ki is szakadt. Szerencsére ez engem ez nem zavar, de azért egy pár helyen papír alapú maszkolószalaggal megerősítettem. 

P1570905.JPG

Ahhoz hogy bemutató állványként tudjam használni kell valami, amire rá tudom aggatni az apróságaimat. Első körben azonban nem találtam itthon egyetlen kartont sem, amit fel tudtam volna használni... Így kutattam egy kicsit a titkos rejtekhelyen, és nem várt sikert arattam. Rábukkantam egy régi hullámkarton tárolópolc maradványaira, ami egyszerűen tökéletes alapként szolgál, mivel duplán ragasztott lapokból áll a nagyobb stabilitás érdekében. Még egy jó darabig kutattam az anyagaim között, hogy megtaláljam a megfelelőt, amivel a karton be fogom borítani. 

P1570906.JPG

A kartont méretre szabtam, hogy a tetőbe pontosan illeszkedjen, a tárolós részbe pedig ferdén akartam beletenni. Ekkor jött volna az anyaggal való beborítás, de aztán akármennyire nézegettem, így volt a legtökéletesebb, hiszen extra bónuszként a karton barnára van festve - így nem volt szükségem az anyagokra.

A koffer bélelését mindenképpen fel kellett újítani, ehhez egy élénk, narancssárga csomagolópapírt találtam. Nem vontam be az egész belső részt, részben, mert nem látszik, másrészt nem is volt annyi csomaglópapírom :) A ragasztáshoz csirizt használtam, ami a tökéletes összetapasztáson túl egy kis merevítő hatással is bír. 

P1580006.JPG

A barna kartonokra 6-6 lyukat ütöttem, ezen húztam át a díszek akasztóját. Hogy ne csússzon le, hátulról egy-egy nagyméretű irodai kapcsot tettem rájuk.

P1570908.JPG

Ezután nem volt más dolgom, minthogy a bemutatni kívánt tárgyakat felszereljem rá, és a kartont a helyére illesszem. Még nézegetem egy darabig, de lehet, hogy lesz rajta több lyuk is...

P1580009.JPG

Szólj hozzá

táska vásár papír doboz állvány saját útmutató (tutorial)