2014. már 08.

Zoltán névnapra - LEGO buli

írta: zcsilla
Zoltán névnapra - LEGO buli

Mindenkinek kijár egy nap, amikor csak őket ünnepeljük. Szegény Zoltánok azonban kénytelenek osztozni velünk, nőkkel. Ha már így alakult, akkor csapjunk egy bulit! És miért pont LEGO bulit? Mert a legjobb játék, és mert elképesztően sok ötlet és geg lelhető fel ebben a témában, ráadásul a LEGO letisztult formavilága kiváló arra, hogy még a nem extrém kreatívok is tökéleteset alkossanak. 

P1530055.JPG

P1520893_1.JPG

A fiam szülinapi bulija alapján készül ez az összeállítás. Az egész onnan indult, hogy a meghívókat kockákra írtuk rá - néhány elemet összeragasztottam, mindkét oldalát felhasználtam a meghívó megírására. A blog indulása előtt pár nappal Alfréd napra ezt hoztam névnapi ajándéknak a facebookon. Ez persze elszabadította bennem az ötletrohamot. Még sokkal több minden lehetett volna, de főként az időhiány miatt "csak" csoki, LEGO pohár, tányér, torta és tortadísz, valamint terítő lett. Lássuk szép sorjában. 

P1530030.JPG

LEGO csoki. Na igen, ez az, ami igazán nagyon hatalmas ötlet. Ez nem újrahasznosítás, hiszen szükségünk van hozzá egy öntőformára. Szerencsére itthon is beszerezhető, a mai nap állása szerint itt és itt (ez utóbbi helyen érdemes megrendelni előre, mert nem tartják a boltban). Sokoldalú kis forma, mert lehet vele jégkockát is készíteni, meg szappant vagy zsírkrétát is, vagy bármit, amihez kis mértékű melegítés és fagyasztás kell. Sütni viszont nem lehet benne, mert max. 60 fokig melegíthető.

A tortát ezekkel a figurákkal díszítettem, de maradt belőle pluszban is - pillanatok alatt fogyott el, hatalmas sikert aratott. Készült étcsokis, tejcsokis és fehér csokis. Egy táblából kb. 13-15 figura jön ki. A csokit felmelegítjük egy edényben (én nem használtam gőzfürdőt meg semmi egyebet, csak egy vastag talpú rozsdamentes edényben melegítettem kis lángon). Az étcsoki simán felolvadt, de a tejcsoki és a fehér csoki először egy sűrű masszává állt össze. Vajat kevertem hozzájuk, így már elfogadható lett az állaguk (a fehér csoki volt a legnehezebben folyatható). Beletöltöttem a formába, jó alaposan a pulthoz ütögettem, hogy minél egyenletesebb legyen a csoki eloszlása. Sajnos így sem lett tökéletes, maradtak benne buborékok. Ezután a fagyasztóba tettem, és vártam legalább 10-15 percet, majd kipattintottam a kis fickókat. Kint hagytam őket az asztalon, de a tejcsoki kezdett eldeformálódni - gondolom a felolvadó vaj miatt, így visszatettem a kész minifigurákat a fagyasztóba.

P1530003.JPG

LEGO pohár. Nem használunk eldobható poharat, ezeket évekkel ezelőtt egy szülinapra vettem. Találtam a neten egy komplett party leírást, ahol van letölthető fej és figura "szabásminta". A sziluettet lekicsinyítettem, kivágtam, és alkoholos filccel felrajzoltam a poharakra. Megrajzoltam a fő belső vonalakat is. Arcokat nem csináltam, az a srácok feladata volt a bulin, hogy mindenki megrajzolja a sajátját.

P1530049.JPG

 P1530005.JPG

LEGO tányér. A fenti linkről a fej mintát kinyomtattam, és ikeás tányérok aljára alkoholos filccel felrajzoltam. A tányérok sem voltak újak, évek óta használjuk őket. Mindegyik külön karaktert kapott, figyeltem a tányér színét is, és ennek megfelelő LEGO fejet rajzoltam rá. Ezért lett a narancssárgán halloween tök, a zöldön ork/troll figura stb. Ha jól sejtem ez az első mosogatás után le fog kopni... Mivel áttetszőek a tányérok, jól látszik a minta felülről is.

P1530048.JPG

 P1530058.JPG

LEGO tortadísz. Szerettem volna egy "marcipán" figurát is a tortára. Kapóra jött az új mánia a LEGO Movie (mindenki nézze meg, zseniális), és az, hogy a gyűjthető minifigurák ebben a témában vannak. Vettünk egy zsákbamacskát, és olyan szerencsénk volt, hogy Business elnököt fogtuk ki (Emmet, és Józsaru már több példányban meg van a fiamnak). Ezzel nem sokat variáltam, az egyik kezébe kapott egy gyertyát, a másikba pedig egy "Boldog szülinapot" feliratot. a gyári talapzatával simán rá lehet tenni a tortára. 

P1530024.JPG

LEGO torta. Belül csupa csoki, van egy nagyon jó és egyszerű recept, mit már többször elkészítettem, itt érhető el. Egy nagyobb tepsiben sütöttem egy lapot, levágtam belőle egy csíkot, majd félbevágtam keresztben és vastagságában is, így összesen négy lapom lett. A lapokat szép sorban megkentem lekvárral, majd a csoki krémmel, az egyik rétegre meggyet is szórtam. A csíkból kerek formával (egy stampedlis pohár volt a megfelelő méret) szaggattam ki a pöcköket, amit a torta tetejére tettem. Fondantot készítettem, egészen vékonyra kinyújtottam egy fóliám, és lazán a tortára helyeztem. Kicsit igazítottam, a széleket levágtam és kész is a LEGO brick torta. A csoki figurákkal körberaktam, amelyik nem akart odatapadni, annak a hátára egy fondant darabot tettem, mint a blue tack.-kel, úgy lehetett vele ragasztani.  

P1530039_1.JPG

LEGO terítő. Volt otthon néhány A2 lapom, ezekre rajzoltam fel a kockákat, Egy könyvet rajzoltam körbe, majd kifestettem, egy kupak segítségével rajzoltam fel a karikákat, végól kihúztam a kontúrokat. Három ilyen lap fedte le az asztalt. Sárga, zöld és kék készült, mert a szalvéták piros színűek, így lett meg a négy legós alapszín. 

P1530053.JPG

Természetesen lehetne ennél sokkal profibb is minden, de így is maximálisan élvezték a srácok, és én sem szakadtam meg a munkában. Élveztem, miközben készült, a gyerekek pedig értékelték a dolgokat. Jó buli volt!

 

Szólj hozzá

születésnap buli névnap partykellék gyereknek étkészlet LEGO saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak