2016. ápr 19.

Rólam

írta: zcsilla
Rólam

en.jpg

Hosszú évek óta a környezetvédelem beépült a mindennapjainkba, a gyermekeim már ebben nőttek fel. Így nálunk nem meglepő, hogy mindent szelektíven gyűjtünk, komposztálunk, bevásárlóközösségben vásárolunk, néhány apróságot megtermelünk a kertben. Voltam zöld önkéntes, dolgoztam környezetvédő alapítványnál és vezettem Ökokört.

Ezért amikor "nagyon szeretett, de elmúlt" kitérők után visszatértem az eredeti szakmám irányvonalára, nem is juthatott eszembe más, minthogy a kézművességben is megkeressem a környezet védelmének lehetőségét. Így jutottam el az újrahasznosításhoz, amiről kicsit később kiderült, hogy tulajdonképpen továbbhasznosítás, hiszen új, a régivel azonos vagy még annál magasabb minőségű értéket hozok létre.

Bőripari tervező tudásom sokat segít abban, hogy az általam készített tárgyak új életét a legjobban igazítsam eredeti funkciójukhoz. Az ingeket, nyakkendőket, gyerekjátékokat és minden egyebet nem csupán alapanyagnak tekintem, hanem törekszem arra, hogy a kész termékekben is felismerhető legyen az eredete. Ezzel vidámmá is válnak a termékeim - ami a készítéskor is mindig mosolyt csal az arcomra. 

Szeretném, ha minél többen készítenénk így dolgokat, ezért rendszeresen teszek fel DIY ötleteket, csináld magad útmutatókat is a blogra. 

Válogass kedvedre! Készítsd el magad. Vagy vásárold meg tőlem :) 

Zalabai Csilla, UPCY ökodesign

Szólj hozzá