2015. máj 23.

Fúziós ékszer szett

írta: zcsilla
Fúziós ékszer szett

Régi vágyam volt, hogy Ottmár Dóra, vagyis OD kerámia csodás agyaggolyóit használjam egy-egy ékszerhez. Az eddigi megvalósítás gátja csak én voltam, de végre rátaláltam a számomra tökéletes megoldásra :) 

20150523_154806.jpg

Dórával a Kreatív Kommunában dolgozunk együtt. A Kommuna tagok már régóta tervezik, hogy nem csak egy témára fogunk alkotni, hanem létrehozunk valóban közös termékeket is. Amikor először megláttam (még januárban) ezeket a golyókat, tudtam, hogy alkotnom kell belőlük. Megfogott bennük, hogy nem tökéletesek, hogy látszik rajtuk a kézzel formázás, hogy szinte érzem Dóra kezét rajtuk.

od02.jpg

"Szeretem az agyaggolyókat: a tökéletes forma a legtökéletesebb anyagba öntve, így folyton csak gyúrom őket :)" - Ottmár Dóra, OD kerámia

És a színeik... annyira csodálatosak, és annyira az én színeim. Amikor Dóra kérdezte, hogy milyen színűt kérek, nem tudtam mást mondani, minthogy bármelyiket, mindegyiket... Hát hogy is lehetne ezekből választani? :)

od01.jpg

A szerelem első látásra után mégis sokat vártam. De ez egy olyasfajta várakozás volt, mint amikor a legjobb falatot az ember utoljára hagyja: annyira szereti, hogy tökéletessé szeretné tenni. Millió ötletem volt, amit elvetettem. Közben sokszor elővettem a kis zacskót, amiben a gyöngyök vannak, és csak nézegettem-nézegettem őket. Tudtam, hogy előbb-utóbb meg fogják mondani nekem, hogy mik szeretnének lenni. Egy jó ideje tudom, hogy az igazán nekem való a freeform horgolás. Amikor nem egy mintát kell másolni, hanem jöhetnek a formák, ahogy az agyam dobja ki őket egymás után. Tudtam, hogy ezeket a golyókat ezzel a módszerrel kell kiegészítenem. És egyszercsak igen! Tudtam, hogy foglalatot kell horgolni nekik, és kihangsúlyozni a színűket, nem belesimítani egy színkódba, hanem kontrasztossá tenni. Aztán feltúrtam a fonalas zsákjaimat, és pakolgattam a fonalakat. Egymás mellé raktam őket... ez jó lesz... nem, mégsem, még nem tökéletes... kb. a tizedik párosítgatásra aztán meg lett! A körök mindenhol felbukkannak a munkáimban, így természetes volt, hogy ezt a formát használom. Még nem vagyok elég merész, nem merem teljesen elengedni a fantáziám - és nem is akartam túl hivalkodót készíteni, így a szabadhorgolást még lehet fokozni, amit meg is fogok tenni a későbbi szetteknél :) 

20150523_154624.jpg

20150523_154806_1.jpg

Tegnap a Vida Ági (Gazdagmami) által szervezett Üzletanyu Konferencián voltam, ahol ezt a szettet viseltem. Nem tudhadhattam, hoyg ennyire tökéletesen illeszkedni fog a konferencia színvilágához :)

20150522_152305kk.jpg

Szólj hozzá

ékszer gyöngy kerámia freeform horgolás saját termék felnőttnek upcycled jewelry Kreatív Kommuna