2014. sze 12.

Pénztárca nyakkendőből 1. - rózsaszín és szürke

írta: zcsilla
Pénztárca nyakkendőből 1. - rózsaszín és szürke

A nyakkendőkkel kapcsolatban vegyesek az érzelmeim, ezért tudtam már egy ideje, hogy új értelmet kell adnom számukra. Első ilyen reinkarnációs projektem pénztárca alakban öltött testet. 

P1570434.JPG

A vegyes érzelmek oka, hogy funkciójában negatív, formájában és anyagában pozitív gondolataim vannak a nyakkendőkkel kapcsolatban. Egy teljesen felesleges ruhadarabnak tartom, ami korlátoz, szorít, egyfajta felsőbbrendűséget deklarál (nyílként mutat az ágyékra). Ugyanakkor csodálatos anyaga van, a minták sokszínűsége egyszerűen lenyűgöző, és ezáltal sokszor szinte a lázadás egyik formája is lehet - melyik férfi hordaná ezeket a színeket bármilyen más ruhadarabon? Na de, nem filozofálgatni akarok, hanem megmutatni, hogy mit alkottam belőle :)

Egy ideje már gyűjtögetem a nyakkendőket. Egészen konkrétan a facebook oldalamra feltöltött egyik első bejegyzésem indította el bennem a nyakkendők iránti érdeklődést. Itt a nyakkendőből egy nyaklánc-sál kombinációt mutattam be, de valahogy ennél többet akartam... Egy turiban szépen fellógatva voltak egymás mellett a nyakkendők, és akkor láttam meg, hogy mennyire szépen mutat együtt egy-egy darab. Ekkor kész is lett a fejemben a gondolat, hogy előveszem a régóta nem gyakorolt eredeti szakmám (bőripari tervezőmérnök vagyok), és pénztárcát, kis táskát vagy ilyesmit fogok készíteni belőlük. Ezt a színkombinációt egy másik turiban láttam meg, különlegessége, hogy ugyanaz  gyártója a nyakkendőknek, ezért passzolnak ennyire egymáshoz. 

A nyakkendőket szétbontottam, és kimostam. Egy csomó hasznos és érdekes dolog van benne: selyem bélés, merevítő anyag (ezeket eltettem, jó lesz még valamire :). Alaposan kivasaltam. Így teljesen elveszíti nyakkendő alakját - a végén lévő "nyílhegyet" nem bontottam szét. A háromszög véget mindenképpen meg akartam őrizni, és fel akartam használni a végső termékhez. Így kisimítva a tárca szinte teljesen nyakkendő alakot mutat.

P1570443.JPG

Az is határozott elképzelésem volt, hogy legyen benne apró-tartó rész is. Ez a két kritérium viszont azt eredményezte, hogy jó bonyolult formát kellett kialakítanom.

P1570439.JPG

Még főiskolás koromban készítettem az alap szabásmintát, amit használtam - mint látható egy csomó kártyatartó és zseb van hozzá, és ezt bonyolította még, hogy az aprónak való rész és rákerült. 

P1570447.JPG

Az elkészült brifkón lett egy nagy zseb a papírpénznek, mögötte egy kisebb, rejtett zseb az aprónak, két oldalon egy-egy blokk két-két kártyatartó résszel és egy-egy rejtett zsebbel. Másképp nem tudtam megoldani az összeállítást, csak szegőpánt rávarrással, ami azért nem lett tökéletes... Én is látom a hibáit, van hova fejlődnöm, a következő darab ennél egyszerűbb lesz... Arra is rájöttem, hogy a ragasztós közbélés és a vasaló az egyik legfontosabb kelléke a varrásnak - mindig tudtam, hogy a bőrrel könnyebb dolgozni :) 

A záráshoz eredetileg patentot akartam tenni, de az idők folyamán valahol eltűntek az ehhez szükséges szerszámaim, így egy gomb került rá - meglátjuk, hogy mennyire lesz praktikus a használat során. 

P1570431.JPG

Összességében elégedett vagyok a végeredménnyel, a két anyag nagyon szépen mutat együtt. És az is egészen biztos, hogy még egy ilyen darab soha nem fog készülni - két teljes nyakkendőt elhasználtam hozzá, apró darabok és a csíkos csücske maradt meg (ezt még fel fogom használni valamire).

Ezt magamnak készítettem, de szívesen megvarrom Neked is!

 

Szólj hozzá

pénztárca nyakkendő anyag saját termék felnőttnek