2014. sze 15.

Ló mintás tornazsák és táska

írta: zcsilla
Ló mintás tornazsák és táska

A tegnapi esős-borongós nap az alkotás jegyében telt. A fiam pár hete kitalálta, hogy a hétvége egyik napján "fiús-főzés" napot tartanak, és az apukájával együtt készítik el az ebédet. Így tegnap nekiállhattam a kislányomnak egy tornazsákot gyártani, az elszakadt régi helyett. A végén kettő lett belőle.

bP1570471.JPG

Nem tudom, hogy mondtam-e már, de imádom a különböző anyagokat párosítani. Számomra  a kreativitás egyik fő eleme, hogy megtaláljam az egymáshoz illő színeket, anyagokat, kiegészítőket. Így ezeknél a táskáknál ez is motivált. A felhasznált anyagokban megjelenik a továbbhasznosítás: a pöttyös vászon egy gyerekágynemű-huzat volt, a kékfestő pedig egy régebb óta pakolgatott maradék. A táska húzója az elszakadt tornazsákból van. 

A kislányom egy hagyományos tornazsákot szeretett volna, így ennek a szabásmintáján nem sokat gondolkodtam. A fenti link inkább csak megerősítést adott ahhoz, hogy jó az elképzelésem :) 

Mivel nagy lóbolond a lányom, egyértelmű volt, hogy lovacska fogja díszíteni. A mintát egy blogon találtam (de annak már elvesztettem a címét), egy kifestő alapján használták ott is. Fontos volt a minta kiválasztásánál, hogy a ló a sziluett alapján is jól felismerhető legyen, de ne legyen túl részletgazdag, mert azt nehéz felvarrni. A paci applikációs technikával készült. A puha mikrokord anyagra közbélést vasaltam, és erre rajzoltam meg a lovat. Körbevágtam, és apró öltésekkel felvarrtam az anyagra. Jó érzés megsimogatni is :) 

bP1570469.JPG

A zsákhoz összevarrtam a pöttyös és a kékfestő anyagot, elkészítettem a pántot. Ezt legközelebb biztosan nem így csinálnám (összevarrtam és kifordítottam), mert minimum egy órát ezzel töltöttem... Majd a szélein összevarrtam, és a pántot egyszerűen varrás közben rögzítettem. Bélést nem varrtam bele, mert szerettem volna, hogy a lehető legjobban szellőzzön. Az nem igazán látszik a fotókon, hogy az alján lecsaptam a sarkait, ezáltal kicsit öblösebb lett a zsák. Igencsak kényelmesen elfér benne a tornacucc:

bP1570476.JPG

Idén kosarazni kezdett a kislányom, ami az iskola után, a suliban van, ehhez külön edzőcuccra lesz szüksége. Az volt a kérés, hogy semmiképpen ne ugyanolyan legyen, hogy könnyű legyen megkülönböztetni, hogy melyik nap melyiket kell bevinni és hazahozni. De azért úgy gondoltam, hogy hasonlítsanak egymásra. Így már-már kollekciónak is nevezhető a tegnapi alkotásom :) Elővettem egy másik anyagot, ami nagyon szép: a nyomott mintán hímzett kis virágok vannak. Hátránya, hogy elég vékony anyag, mindenképpen bélelni kell. A táska felső része és a fogók itt is a kékfestő anyagból vannak, szépen lezárják a kompozíciót. a pöttyöst pedig a béléshez és a toldáshoz használtam.

Ezt a formát már régebben kitaláltam, és meg is találtam hozzá a tökéletes leírást. Hamarosan egy biciklikosár-táska is lesz ezzel a szisztémával. A Pink Penguin oldalon tökéletesen érthető és egyértelmű útmutató van egy ilyen típusú táskához (ott uzsonnásként szolgál), a méreteket nem onnan vettem, hanem magamtól találtam ki. Nagyon tetszik benne a tetején lévő toldás, ha kevesebb cucc van, akkor nem kell egy ormótlanul nagy a táska, de egy-két plusz felszerelés esetén is simán elfér minden. (Amikor bicajjal megyek vásárolni, mindig gondot okoz, hogy nehogy kiessen a kosárból a tetejére pakolt néhány szerzemény - ezért gondoltam ki ezt a megoldást én is.)

bP1570484.JPG

bP1570487.JPG

Ennél is használtam a ló motívumot, most is az applikálással kezdtem a varrást, de utána lépésről-lépésre követtem a leírást. Vicces volt úgy varrni, hogy a varrógép mellett ott volt a laptop is :)

bP1570482.JPG

 

Nagyon régóta nem csináltam ilyeneket, még fősuli után varrtam táskát vagy apróárut, de akkor bőrből - ez most egy új kihívás volt számomra, és tökéletesen elégedett vagyok a végeredménnyel :)

bP1570480.JPG

Szólj hozzá

táska anyag varrás gyereknek saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial)