2016. nov 01.

Parafadugó minicserép a hűtőre

írta: zcsilla
Parafadugó minicserép a hűtőre

A parafát nagyon szeretem, ezt az élő hűtőmágnest pedig már nagyon régen szerettem volna elkészíteni. 

upcy_corkplanter00.jpg

Az ötlet nem az enyém, hanem már évekkel ezelőtt is láttam a neten. Ahogy látom, itt bukkan fel először, de utána még sokan megcsinálták. Magyarul azonban nem találtam eredeti útmutatót, így gondoltam, hoyg nem baj, ha én is elkészítem :) 

Szükséges anyagok: parafadugók, kis fúró/dugóhúzó, kés, hurkapálca, mágnes (szalag vagy különálló), erős ragasztó/ragasztópisztoly, föld és pozsgások, kövirózsák. Az ápoláshoz szemcseppentő vagy szívószál. 

Ahogy elnéztem, nem mindegy, hogy  ilyen dugót használunk. A jobb minőségű boroknak jobb a parafája is, könnyebb és hatékonyabb velük dolgozni. A nem túl minőségiek nekem könnyen törtek. 

upcy_corkplanter01.jpg

Elsőként fúrjunk egy lyukat a dugóba, de ne fúrjuk át teljesen. 

upcy_corkplanter02.jpg

Majd a lyukat tágítsuk ki egy ollóval és/vagy egy késsel (kb. 1 cm magasságig hagyjuk meg az alját).

upcy_corkplanter03.jpg

Elég nagy lyukat tudunk készíteni, egy vékony perem tökéletesen elég. 

upcy_corkplanter04.jpg

Ezután az egyik oldalát óvatosan egyenesre vágtam, ide fog a mágnes kerülni.

upcy_corkplanter06.jpg

A kis kövirózsa gyökerét vágjuk megfelelő hosszúságúra. Ha szalagot használunk, akkor a mágnesből vágjunk le egy kb. 1x2 cm darabot. Pont a napokban találtam néhány leesett hűtőmágnest, így én ezeket használtam.

A mágnest Pálmatex-szel ragasztottam fel, vagyis a mágnest is és a dugót is beragasztóztam, hagytam száradni, majd jó erősen összenyomtam. Egy kicsit még hagytam száradni, és feltapasztottam a hűtőre - többször leszedtem, hogy tutira jó legyen a ragasztás. 

upcy_corkplanter05.jpg

A földet először kézzel beletömködtem, majd egy hurkapálcával tömörítettem, és ezzel meg is fúrtam a kövirózsa helyét. Pár csepp vízzel belocsoltam a földet. Ehhez legjobb a szemcseppentő, de egy szívószál is tökéletes: az egyik végét befogtam, egy kis vizet csorgattam bele, majd ezt a földre csepegtettem. 

upcy_corkplanter07.jpg

Nincs más hátra, mint beledugdosni a kövirózsákat és gyönyörködni bennük :) Természetesen másfajta pozsgás is ültethető bele, de nekünk most csak ilyen volt itthon...

A későbbiekben néha-néha kell nekik pár csepp víz, és szeretik a fényt, akkor nem nyúlnak meg.

upcy_corkplanter08.jpg

Szerintem férfiaknak is adható így "virág", meg a kisebb gyerekeknek is tökéletes.

Az útmutatót az UPCY ökodesign készítette. A forrás megjelölésével szabadon megosztható akár egészében, akár részenként.

Egy ilyen útmutató elkészítése több órás megfeszített munka, a saját szellemi, kreatív termékem, ezért kérlek, hogy soha ne tüntesd el róla a készítő nevét, ne állítsd be sajátodnak. 

Az útmutató alapján készített tárgyakat magán vagy jótékonysági célokra lehet csak felhasználni, eladás céljából nem. Ha jótékonysági célból készíted el, akkor megtisztelsz, ha szólsz erről. És ha tudok, akkor örömmel veszek részt a jótékonysági akcióban, szívesen megosztom a lehető legtöbb fórumon és lehetőségeimhez mérten egyéb módon is népszerűsítem is. 

Szólj hozzá

esküvő virág lakberendezés parafadugó gyerekkel gyereknek saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak