2015. nov 23.

Üzenőtábla variációk

írta: zcsilla
Üzenőtábla variációk

Legyen minden fontos dolog egy helyen! Ajándékba készítettem két régi keretből ezt az üzenőtábla párost. 7

uzenotabla04.JPG

Találtam két egyforma képkeretet, amik első ránézésre egyforma méretűek is voltak, aztán megnéztem jobban... Hát igen, az egyik egy kicsit kisebb, de a hátrányból a végére előny lett :)

Előtte képet nem csináltam - hagyományos, kissé kopott, semmilyen arany keretek voltak. Egy kis ideig még gondolkodtam, hogy úgy hagyom őket, de a hibák miatt mégis az átfestés mellett döntöttem. Nem akartam fehéret, de akárhogy is néztem a festékeket, ez illet a legjobban ehhez a rózsa mintás anyaghoz, ami meg tökéletesen illet az anyósom új konyhájához. Akril festéket használtam, ami fényes - lehet, hogy a matt jobb lett volna... A végén egy kicsit visszacsiszoltam.

uzenotabla01.JPG

Először a jobb oldali francia üzenőtáblát készítettem el, amibe már réges-régen beleszerettem. Nagyon könnyű elkészíteni: kell hozzá egy régi parafa tábla vagy egyszerűen csak egy hullámkarton-lap. Erre kell egy réteg flíz, és arra a kiválasztott vászon. Kell még szaténszalag - szépen pontosan ki kell mérni a helyét, talán ez a legnehezebb lépés. Először az átlókat kötöttem össze egy-egy szalaggal, a hátoldalon egyszerűen egy vastag celux-szal felragasztottam. Majd kimértem az oldalak felét, és ezeket is összekötöttem. Már így is tökéletesen használható, de én szerettem volna rá gombokat is, így felvarrtam azokat. itt figyelni kell, hogy a gombok szépen egy vonalba kerüljenek.  A gomboktól az egésznek a végén komoly kárpitozás hatása lesz. Az anyagot és a szalagokat a szélén tűzőkapoccsal is megerősítettem. Apró, kisfejű szögekkel a keretbe rögzítettem és a hátulját egy papírral is bevontam. 

A szalagok alá is lehet mindenfélét dugdosni - belépőket, névjegyeket, fotókat; de tűzhető táblaként is használható - a képeken látható madarak különleges rajzszögek. 

uzenotabla02.JPG

Mindenképpen szerettem volna egy parafatáblát és egy mágnestáblát is. Így fogtam egy hullámkartont, egy régi, szétszakadt parafatáblából kerestem egy használható részt, és felragasztottam rá. Kerestem egy fém lapot - egy régi kis vödört vágtam szét (egészen vékony fémből volt, így egy ollóval is vágható volt). Befestettem mágnesfestékkel. A két lap találkozásához egy vékony fa pálcát bevontam a rózsás anyaggal, és felragasztottam a táblára. Mindkét lapra egy-egy kis rózsát dekupázsoltam. A parafára minden extraság nélkül, a mágnestáblánál azonban egy kicsit trükközni kellett: a rózsa alakját ceruzával felrajzoltam, és fehér festékkel lefestettem (ha feketén hagytam volna, akkor szinte semmi nem látszik a virágból). Hátulról szögeltem, papírral leragasztottam. 

uzenotabla03.JPG

A méretkülönbség áthidalására és további praktikus funkciónak, a kisebbik keret aljára akasztókat csavaroztam. 

Szülinapi ajándék lett, nagyon örült neki anyósom :) 

+ tipp: Ha nincs otthon parafalap, akkor parafadugóból is lehet egy részét készíteni, a fém lapot lehet fával is helyettesíteni és táblafestékkel lekenni.

Szólj hozzá

születésnap fa esküvő fém lakberendezés parafadugó anyag képkeret üzenő felnőttnek saját útmutató (tutorial)