2015. aug 27.

Szeretem a feliratos táblákat...

írta: zcsilla
Szeretem a feliratos táblákat...

... de még van csiszolnivaló a technikámon :) Tagja vagyok mindenféle facebookos csoportoknak, bútorfestősnek meg transzfertechnikásnak... ámulok-bámulok mások csodás alkotásain. 

upcy_tabla01.JPG

Persze muszáj volt kipróbálni, de bevallom, hogy egyáltalán nem sikerült a transzfertechnika. Jó, nem próbáltam ki mindenféle csodaszert, és csak tintasugaras nyomtatóm van, így korlátozottak a lehetőségeim, de nekem nem sikerült a pauszos-levendulaolajas átpaszírozás... Kicsit (de nem véglegesen) el is ment a kedvem tőle. De ha valami nagyon tetszik, akkor vissza-vissza térek hozzá gondolatban.

Sógornőmnek ilyenkor van a szülinapja, és idén szép kerek (de nagyon kicsi :) szám volt a tortáján, így a szüleitől és az én szüleimtől közösen egy fürdőszoba felújítást kapott ajándékba. Mi ehhez járultunk hozzá egy kis díszítéssel. Az ötlet a lányomtól származott, aki kitalálta, hogy egy táblát készít nekik a bejárati ajtóra. Amikor csinálta, nekem bevillant, hogy mégiscsak elő kellene venni ezt a feliratozós dolgot... 

upcy_tabla02.JPG

Az első ötlet még nem a tábla volt, hanem a folyékony szappanos tuning. Már jóideje szerelmes vagyok a LEGO szappanadagolóba. Zorkával összedugtuk a fejünket, és összeválogattunk egy adag cuccot, amit bele lehet tölteni. Na jó, egy idő után azért leállítottam a kislányomat :) Az üvegkavicsok volt az alap, de még keresett hozzá mindenféle szépséget: hal és csillag alakú gyöngyöt, kagylót. Nagy kedvvel vetettük bele magunkat a közeli DM üzletbe, hogy veszünk hozzá pumpás szappanadagolót - de ekkor jött a meglepetés: átlátszó folyékony szappant csak és kizárólag fertőtlenítősben lehet venni! Micsoda hülyeség már ez? Miután több üzletet végigjártunk, kénytelenek voltunk kompromisszumot kötni, és ezt megvenni, mert egyszerűen nincs más...

upcy_tabla03.JPG

Amikor beletesszük a cuccokat, akkor nagyon-nagyon jól néz ki, főleg, ha egy kicsit rázunk is rajta, és még buborékok is vannak benne! De egy idő után minden lesüllyed az aljára, de még úgy is igencsak mutatós. Ez egy egyszerű, villámgyors ötlet, amivel bárkit meg lehet örvendeztetni, az ő ízléséhez szabva a flakonba tuszkolt tárgyakat. 

upcy_tabla04.JPG

A táblához elkezdtem bújni a netet, hogy találjak valami jópofa idézetet. Ti találtatok már magyarul valami normális inspiráló szöveget? Nekem alig sikerül. A legtöbb igencsak negatív, esetleg valami olyasmi, hogy ugyan szar az élet, de te azért ki tudsz lábalni belőle... És "könnyedebb" témában szinte semmi épeszű nincsen, hiába kerestem rá a buborékra - amit egyébként használni akartam, mert az egyik kedvenc szavam :) Na jó, szerencsére angolul is tök jól hangzik, így a bubbles sem okozott nagy lelki törést nekem... Így már könnyebb volt, és rögtön az első megtetszett, így ez került az egyik táblára. A szörfölgetés közben botlottam bele a keep calm-os szövegbe, így rögtön két táblát szabattam a párommal. Na jó, meg azért is tetszett meg végül az angol verzió, mert egy angol tanfolyamot is kapott tőlünk pluszban...

A korábbi csalódások után egy teljesen más módszert választottam a táblák elkészítésére: a szöveget megszerkesztettem, hogy A4 méretű legyen. Majd egy sima papír két rövidebb oldalára cellux-szal ráragasztottam egy szalvéta közbenső rétegét (vagyis azt a fehéret, amit egyébként dekupázsnál ki szoktunk dobni), és erre nyomtattam ki a feliratot. Ezután jön az igazi pepecselés: a betűket körbe kell vágni, de úgy, hogy ne essenek teljesen szét. A kicsiknél ("Let the") nagyon elnagyoltam, ez látszik is a kész táblán. A falapokat lefestettem több rétegben: alulra került a színes akril festék, két-két színt kevertem foltosan. Erre jött a fehér réteg, amit teljesen nem előírás-szerűen temperával csináltam (ez is akril szokott lenni, vagy még profibb, ha krétafestéket használtok hozzá). Egy kicsit visszacsiszoltam (de már a festés sem volt teljesen egyenletes), és a szöveget deku lakkal felragasztottam. Egy óra alatt per tábla :) Mert többször átrendeztem, ide toltam - oda toltam, elferdült, szétcsúsztak a betűk, szóval azért nem volt egyszerű. Majd az egészet átlakkoztam. Mivel fürdőbe került, szerintem erre mindenképpen szükség volt, és szerencsére a lakk selyemfényű, így nem rontott rajta :) Mivel nem vágtam ki minden betűt, ezért közelről megnézve látszik a szalvéta széle. Nem állítom, hogy legközelebb is ezt a módszert fogom használni, így tovább kell kísérletezni! Mindenesetre ha nincs otthon speciális transzfer anyagunk, és szeretnénk valami ilyet, akkor ez jó megoldás lehet, mert dekoupage alapanyagok szerintem minden kreatív otthonban vannak :)

upcy_tabla05.JPG

A bubis szöveghez azért ragaszkodtam, mert azt rögtön eldöntöttem, hogy az üvegkavicsokat használni fogom a táblán is, hogy összhang legyen a szappanadagolóval. Így a szöveget is úgy helyeztem el, hogy ezek a kis "buborékok" szépen mellé férjenek. Ezeket átlátszóra száradó erős hobbiragasztóval tettem fel. Az egésznek kell jócskán száradási idő, én este csináltam, reggelre atomszilárd lett. 

upcy_tabla06.JPG

A keep calm-hoz adta magát, hogy a korona helyett egy szép tengeri kagyló kerüljön fel. Olyat választottam, ami elég lapos volt, ugyancsak hobbiragasztóval tettem fel a szöveg fölé utolsó lépésként. 

upcy_tabla07.JPG

Ha lesz folytatása a transzferes szappanoperámnak, úgyis megírom :) 

Szólj hozzá

fa üveg tenger flakon gyerekkel felnőttnek saját útmutató (tutorial)