2015. jún 28.

Vörösboros házi gumicukor és trüffel díszcsomagolásban

írta: zcsilla
Vörösboros házi gumicukor és trüffel díszcsomagolásban

Apukámnak készítettük névnapjára ezt az ajándékot, de remek édesség könnyed nyári bulikhoz is. Csak felnőtteknek! 

p1620287.JPG

Már többször mutattam a jó kis csoki formáimat, amivel ajándékot is szoktunk készíteni, ezek is szerepet kaptak a gyerekekkel készített gasztroajándékban. Apukám szereti a jó borokat, így kézenfekvő volt, hogy ezzel kapcsolatos lesz a meglepi. Bort és a hozzá való eszközöket venni neki nem érdemes, mert igencsak fel van szerelkezve, de az édességet is nagyon szereti, így kézenfekvő volt valami egyedi, itthon készített finomság. 

p1620286.JPG

1. Gumicukor
Ez a recept olyan egyszerű, hogy el sem akartam hinni... A Thrive Style oldalán találtam, és nem kell hozzá semmi más csak egy pohár karakteres vörösbor, egy tasak zselatin, meg egy kevés cukor, stevia vagy bármilyen édesítés. Szerintem nem érdemes túlédesíteni (lehet, hogy egyszer kipróbálom cukor nélkül is). Az eredeti recept juharszirupot is ad hozzá, én nem hiányoltam :) A zselatint a leírás szerint el kell készíteni csak a víz helyett ezúttal a bort tesszük hozzá. A vörösbor forrpontja magasabb, mint a vízé, így nem kell kiforralni - éppen ezért egyáltalán nem adható gyereknek, mert van alkoholtartalma! Vegyük elő a formákat, és kanállal töltsük bele - eléggé sietni kell, mert gyorsan szilárdul. Ha már nem folyik, akkor újra fel kell egy picit melegíteni. Nekem két forma telt meg egy pohár borból, vagyis 30 darab lett belőle. 

p1620278.JPG

Ezt egy befőttes üvegből átalakított díszüvegben adtuk át, a díszítés a lányomat dicséri. Fogta a jó kis Posca mindenre festő tollat, és rajzolt rá szőlőket,indákat, borosüveget (amin egy béka ül), és szépen ráírta, hogy vörösboros - a pontokat is borosüveggel oldotta meg :) A tetejére ragasztottunk néhány dugódarabot is. 

mozaik.jpg

2. Házi trüffel

Ez sem tűnt sokkal bonyolultabbnak... Az ötletet az Imperialsugar oldaláról vettem. Kell hozzá étcsoki (1 tábla, de erre még visszatérek), tejszín kb. 1 dl (elvileg 30% zsírtartalmon felüli - persze ilyet nem találtam, így lett belőle 30%-os), cukor, vanília kivonat és egy kis nescafe. A végén kakaóporban kell meghempergetni. A tejszínt egy sima lábosban fel kell melegíteni, a csokit beleolvasztani, beletenni a vaníliát és a kávéport (szerintem nem muszáj), és 4 kanál vörösbort. Ezután ki kell hűteni. Nekem itt jött a meglepetés: sehogy sem akart megszilárdulni - vagy azért mert túl sok folyadékot tettem bele, vagy azért mert a tejszín nem volt elég zsíros, nem tudom. A vége az lett, hogy újra felmelegítettem, és olvasztottam bele még egy tábla csokit. Így már elfogadható keménységű lett (még mindig egy kicsit lágy). Ha valaki tudja, hogy mi a helyes arány, szóljon :) 

p1620283.JPG

Ezután egyesével alufóliába csomagoltuk őket, és ebbe a pasis díszdobozba tettük. A doboz a Papercrave letölthető mintája alapján készült. Amit változtatnék azon, amit csináltunk: egy kicsit nagyítani kellene a dobozon, mert így csak pár szem trüffel fért bele. És az összeragasztáshoz túl pici fület hagytak, érdemes ezt nagyobbra vágni. A dobozt a fiam csinálta, így gyereknek sem okoz gondot. 

A gumicukor nagyon erőteljes bor ízű lett, a trüffelen én nem éreztem, de ez lehet, hogy csak a kétszeri melegítés eredménye....

Szólj hozzá

születésnap buli üveg főzés papír doboz névnap gyerekkel partykellék felnőttnek saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak