2015. jan 25.

Gyöngyös ékszer csuklópénztárca bulira

írta: zcsilla
Gyöngyös ékszer csuklópénztárca bulira

Szeretem a csuklópénztárcákat, praktikusak és különlegesek. Korábban csináltam már egyet az egyik táskámhoz használt ing kézelőjéből, és más próbálkozásaim is voltak. Ez most kérésre készült. Az alapja természetesen ennek is újrahasznosított: egy szép blúzt használtam fel hozzá. 

p1590830.JPG

A neten látott kép alapján vetették fel, hogy meg tudom-e csinálni feketében. Igent, mondtam, mert a csuklópénztárcák izgatják a fantáziámat, volt már korábban is egy pár kísérletem rá - ezek inkább csak az elképzeléseim dokumentálását szolgálják, a minőségük inkább egy skicchez hasonlít:

p1590616.JPG

De lesz még ilyenem, az biztos! Térjünk vissza a gyöngyöshöz... Első variációban teljesen felhúzhatóra csináltam meg, erős gumival, ami nem a legjobb megoldás. Mivel a csuklónk sokkal vékonyabb, mint a kézfejünk, így ha olyat szeretnénk, ami szépen ráfekszik a csuklóra, akkor alig lehet felhúzni... Ha lazán felhúzható, akkor viszont a csuklóra nem fekszik ki, és el is fordul. Ráadásul varrni sem túl egyszerű, és attól is tartottam, hogy a használat során a gyöngyök elszakadnak a túl nagy igénybevétel miatt.  Így az első kísérleti példányt nem is gyöngyöztem ki, a lányom kérte el, mert rá jó kényelmesen....

p1590824.JPG

Így jött az újabb nekifutás: újabb anyag és lazább gumi keresése. Egy nagyon szép, de nagyon csúszós és átlátszó anyagú inget találtam. Feketét nem lehet fotózni (na jó, van aki tud, de az nem én vagyok...), így szerintem nem is látszik a képeken, hogy gyönyörűen csillog is az anyag. Ehhez fényes gyöngyök kellenek! Újra nekiálltam, itt már tetszett a végeredmény, így felvarrtam a gyöngyöket is. Több száz (kb. 600) gyönggyel hímeztem végig őkelmét vagy két órán keresztül...

p1590836.JPG

10 cm magas, felvéve inkább tűnik egy vastag gyöngyös karkötőnek, mint pénztárcának. Pedig az is. 

p1590835.JPG

A kéz belső oldalán egy kis tasak van, amibe a bulihoz szükséges összeget el lehet rejteni. És a trükk, amivel egészen biztos, hogy simán fel lehet venni: kiterítve varrtam meg, egy tépőzárral lehet karkötővé összekapcsolni. A lazább gumi miatt azonban simán le lehet húzni a kézfejen keresztül is. Amiért mégis úgy gondolom, hogy ez a jobb megoldás a fixre varráshoz képest: a gyöngyöket nem kell ráncigálni, és a varrása is egyszerűbb, ezáltal jobb.

p1590840.JPG

Ha tetszik, és szeretnél egy ilyet, akkor keress meg a csillaz@gmail.com címen. 

Szólj hozzá

ing buli pénztárca gyöngy anyag varrás saját termék felnőttnek csuklópénztárca