2015. jan 20.

Éledjetek újra fák!

írta: zcsilla
Éledjetek újra fák!

Az első tavaszébresztő nap van ma, amikor újraindul a fákban az élet, a hosszú téli pihenő után megindul bennük a nedvkeringés. Ma dől el, hogy tavasszal kihajtanak vagy sem. Az esetleges elmúlásuk szomorúsága helyett, lássuk meg bennük az egyik legszebb alapanyagot, amiből alkotni lehet. Ebben az összeállításban jó néhány fa-reinkarnációt mutatok be. 

0120sebi_gyokerlampa.jpg

forrás: Hilden & Diaz

Ha nem is tudunk ennyire tökéletesen megkomponált alkotást csinálni, mint a Hilden & Diaz gyökerekből összeállított erdő-lámpája, akkor is érdemes nekifogni. Egy kicsit sárga, egy kicsit egyszerűbb, de a miénk... lehet, ha a Scraphacker segítségével lépésről-lépésre elkészítjük: 

0120sebi_lampa.jpg

Ha a gyerekeket is szeretnénk bevonni az alkotásba, akkor készítsük el velük ezt az énekesmadaras ágat. Az ilyen kis apró nüanszokat igazán szeretem, mint amit a Crafting a Green World kitalált: a madarakat egy kottából vágta ki. 

0120sebi_madarasag.jpg

A faágakra aztán tényleg minden felragasztható: színes-mintás levelek, pillangók, origami madarak... Nem olyan régen én is mutattam egy másik ötletet, ahol az ág végekre horgolt levelek kerültek. Ez a rózsás megoldás Elli műhelyéből igazán szép dísze lehet az esküvői asztalnak is. 

0120sebi_rozsa.jpg

Az ágas téma végére hagytam a kedvencemet, ezt az előszobai akasztót. Raklapból vagy deszkából lehet elkészíteni a keretet, a vastagabb ágakat pedig közé kell csak csavarozni. Ilyen egyszerű... Ki csinálja meg nekem? Még leírás is van hozzá a DIY Avenue-n!

0120sebi_akaszto.jpg

Ha már kezünkbe került a fűrész, ne is tegyük le, és készítsünk a gyereknek fából házikót és terepasztalt. A szeletre vágott törzseket, ágakat egész egyszerűen ragasztópisztollyal ragasszuk össze.

0120sebi_fahaz.jpg

A gyerekeknek uszadékfából is remek dolgokat lehet alkotni. Egyébként is teljesen oda vagyok ezért az alapanyagért, így muszáj volt bemutatnom ilyen ötletet is :) Nagyon szeretem REtikül munkáit, minden egyes posztja elvarázsol. Egy városkát mutatok most meg, de bármelyiket ide hozhatnám példának, annyira gyönyörűek! 

0120sebi_uszadekhazak.jpg

Első ránézésre nem nagy durranás a következő kép... De talán annyira túl nyilvánvaló, hogy tegye fel a kezét, akinek eszébe jutott.... Igen, sorjelölő. Igen, faágakból. Igen, tényleg csak ennyi: levágod ferdén és alkoholos filccel ráírod a növény nevét. Köszi Homeroad!

0120sebi_ultetofa.jpg

A legvégére hagytam egy alkotótársam csodás karéjtálait. Amikor megláttam, annyira magával ragadott, hogy azonnal be is szereztem... Amikor a kezembe vettem, csak simogattam hosszú percekig, valahogy megbabonázza az embert. Hazahoztam, és a lányom ugyanúgy csak simogatta és simogatta :) 

0120sebi_karejtal.jpg

 

 

 

 

Szólj hozzá

fa esküvő lakberendezés népszokás gyerekkel gyereknek felnőttnek férfiaknak és fiúknak