2014. dec 19.

Karácsonyi üdvözlőkártya illatos madárral

írta: zcsilla
Karácsonyi üdvözlőkártya illatos madárral

Egy pár napja nem jelentkeztem, miközben ezek az üdvözlőkártyák készültek "nagyüzemben", a fiam osztályának. Egyszerű, viszonylag gyorsan elkészíthető, látványos és jól variálható.

p1590356.JPG

  • Inspiráció: Northstory
  • Felhasznált anyagok: karton, dekor ragasztószalag, fonal, gomb, töltőanyag, fahéj, szegfűszeg, szegfűbors

A fiam osztálya nevében gondolkodtam valami egyszerű ajándékon, ami nem hivalkodó, egyáltalán nem tucat, és kifejezi azt, hogy "köszönjük". Ekkor láttam meg ezen a kanadai oldalon a szalagból készült karácsonyfás kártyákat, és tudtam, hogy ez kell nekem! A kreatív boltban aztán ott virítottak a karácsonyi mintás papír alapú dekorációs ragasztószalagok... Innentől kezdve egyértelmű volt, hogy ez lesz az lapanyag, hiszen mennyivel egyszerűbb ezekkel dolgozni, mint a szalagokat ragasztgatni. Gondoltam én. A valóság az, hogy valóban nem túl nehéz a ragasztócsík kezelése, viszont inkább csík, mint ragasztó... Legalább is erre az újrahasznosított kartonra néha alig ragadt fel. 

p1590362.JPG

A fa készítése: a boltban a csíkokat egy olyan papírra tették fel, amire nem ragad (azt hiszem egy fólia hátlapja volt). Ebből kivágtam egy háromszög formát mintának, majd erre először felragasztottam a csíkokat a kívánt sorrendben, és levágtam a szélüket szép karácsonyfa formára. Ezután átragasztottam őket a papírra. A csúcsra felvarrtam egy sárga gombot. Ebből 11 darab készült - szerencsére csak az elsőt kellett nekem megcsinálni, mert egy anyuka-társam átjött segíteni, és ezeket ő csinálta, örök hálám érte. Belülre egy szétesett könyvre nyomtattam egy "Boldog karácsonyt kívánunk!" szöveget.

A madár kedvelt formám, több változatban elkészítettem már, hol önmagában, hol koszorún ülve. Maga a forma végtelenül egyszerű: egy kört kell horgolni, és amikor befejeznénk, pár ráhajtásos pálcát még készítünk faroknak. A szárnya is egy kicsi kör, aminek az egyik oldalán egy pár ráhajtásos pálcát horgoltam. Ráöltöttem a szárnyakat, két gyöngyből lett a szeme, és pár öltéssel csőrt is horgoltam neki. 

p1590364.JPG

Ahhoz, hogy igazi karácsonyi hangulatúak legyenek, illatosnak képzeltem el őket. A töltőflízből kivágtam egy kört, és fahéj, szegfűszeg és szegfűbors szemeket tettem bele, amit lazán, néhány öltéssel összevarrtam. Elképesztően finom mézeskalács illata lett.

p1590368.JPG

Már csak belezártam a madárba ezt az illatpárnát, és sima láncöltéssel készítettem el a lábát. A lábfejnek két gombot kötöztem fel. 

p1590370.JPG

Boldog karácsonyt! 

 

Szólj hozzá

gomb karácsony advent papír szalag gyerekkel gyereknek horgolás üzenő saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial)