2014. dec 01.

Keresztszemes zsákok, könyves advent - a mi adventi naptáraink és ajtódíszünk

írta: zcsilla
Keresztszemes zsákok, könyves advent - a mi adventi naptáraink és ajtódíszünk

Valamikor réges-régen, egy messzi-messzi énem teljesen odavolt a kereszthímzésért. És nemcsak szerettem - mint ahogy ma is - hanem még aktívan műveltem is. Így nem csoda, hogy a gyermekeim adventi naptára ezzel a technikával készült. De idén bevetettem egy új ötletet is...

P1580907.JPG

Elsőként természetszerűleg a fiamnak hímeztem ezeket a kis zsákocskákat. Mivel ez már vagy 10 éve volt, az internet még nem volt ennyire tele kézműves dolgokkal, a mintákat innen-onnan szedegettem össze. A számokat, ha jól emlékszem, a Keresztszemes magazinban találtam. A zsákok hátoldala karácsonyi mintás anyag. Mindegyik tetejébe egy vékony gumit varrtam bele, és kapott minden egyes zsákocska egy-egy fület. Volt, amikor fenyőágakra akasztottam fel, volt, amikor egy parafatáblára festettem karácsonyfát, és abba tűztem bele. Most egy keretbe akasztottam fel őket. 

P1580905.JPG

A kislányom születésekor épp a kevésbé alkotós kedvemben voltam, így ő egy ideig az életem első keresztszemes hímzéseként készült zsákokba kapta az ajándékot. 

P1580913.JPG

Amikor kisebb volt, akkor varrtam neki egy Tilda ihlette angyalt, és annak a kezébe került az újabb és újabb zsák minden éjszaka...

P1580916.JPG

Azután végre elkészült az ő hímzett naptára is. Alapnak egy régi játéktárolót használtam, amin pont 24 zsebecske volt. És megtaláltam az egyik legtökéletesebb karácsonyi keresztszemes mintát, ami ráadásul teljesen ingyen letölthető. Rengeteg idő volt, de a végeredmény egyszerűen káprázatos. Minden egyes szám egy kis történet, amit jó évről-évre újra nézegetni. 

P1580900.JPG

P1580902.JPG

Én nem szoktam egyszerre megtölteni a naptárat, hanem minden éjjel teszek az aktuális naphoz egy-egy ajándékot. Idén az általam összegyűjtött ötletekből fogok válogatni

Mivel már elég nagyok, így egy kis oktató-nevelő célzatot is szerettem volna az adventbe csempészni. A lányom imád olvasni, a fiamat viszont rá kell venni erre. Így idén egy könyves adventi naptárt is kaptak. Egy jó ideje gyűjtögetem a könyveket, használtam vettem itt-ott: börzéken, netes aukció-eladós oldalakon (vatera, olx), helyi facebook csoportokban. Így is egy kisebb vagyon volt, mire összejött a 24 könyv, de végül sikerült! Most egy időre el vannak látva olvasnivalóval... Letöltöttem egy karácsonyi számsort, és egyszerű csomagolópapírba csomagoltam mindegyiket. (Eredetileg ezeket a számokat szerettem volna felhasználni, csak a lányom meglátta, így már nem tudtam kinyomtatni). 

P1580909.JPG

És végül megmutatom a kissé ütött-kopott, régi koszorúnkat, ami már kicsit elengedte magát. Ezen filc figurék vannak. Gondolatban már készül az új, majd meglátjuk mikor lesz kész....

P1580896.JPG

Szólj hozzá

könyv karácsony advent hímzés anyag varrás koszorú gyereknek saját útmutató (tutorial) dekorfilc