2014. okt 26.

Kép évfordulóra, esküvőre, szülinapra

írta: zcsilla
Kép évfordulóra, esküvőre, szülinapra

Szüleim házassági évfordulójára készült ez a kép. De igen széles felhasználási köre van ennek az ötletnek. 

aP1580177.JPG

  • Felhasznált anyagok: nyomtató, papír - vagy egy régi könyv/újság lapja; keret, átlátszó műanyag lap, festék
  • Forrás: housewifeglamour.com

Az eredeti verzióban egy sokkal nagyobb keretbe teszi a szöveget és a képeket, de nekem az túlzásnak tűnik. Így én egy mini IKEA fa keretet használtam, aminek a belső mérete 9x13 cm. 

Képszerkesztő programot használtam, de ez egyáltalán nem létszükséglet. Kerestem egy szép szív formát, és egy, a témához illő idézetet. Ez utóbbi nem volt könnyű feladat, hiszen olyat kellett találnom, ami a szüleimnek való (és nem nyálas). Végül egy Hemingway idézetet használtam fel:

Talán semmi sincs szebb a világon, mint találni egy embert, akinek lelkébe nyugodtan letehetjük szívünk titkait, akiben megbízunk, akinek kedves az arca, elűzi lelkünk bánatát, akinek egyszerű jelenléte elég, hogy vidámak és nagyon boldogok legyünk.

A szöveget képszerkesztővel olyan méretűre alakítottam, hogy a szíveket szépen rá tudjam rakni, és ki tudjam vágni. Erre azonban nem feltétlenül van szükség. Úgy is meg lehet oldani, hogy kartonból kivágunk egy szív formát, és azt jelöljük rá a kinyomtatott szövegre. ha nyomtatónk sincs, akkor egy régi könyvből, újságból kereshetünk odaillő szövegeket (pl. a gyerekek korábbi olvasókönyvéből...). Az sem kell, hogy összefüggő legyen a szöveg. Arra azonban ügyelni kell, hogy - ha összefüggő szöveget használunk - később már nem változtatható a szívek sorrendje!

Nagyon szépen mutat a fekete-fehér betűk kontrasztjaként egy élénk piros szív. Én ezt festettem, ugyanazzal a színnel, amivel a keretet is, de ezt is lehet piros papírból vágni, vagy a kívánt színűre nyomtatni. 

aP1580147.JPG

A keretet lefestettem - egyszerűen temperát használtam hozzá, és azt is csak mázolva, direkt egy kicsit kopott hatást keltve. Persze használhatunk színes képkeretet is. 

aP1580150.JPG

Mivel ez a szüleimnek készült, így a gyerekekről tettem bele fotót, természetesen ez is szabadon választott. 

A kivágott szíveket szépen elrendeztem - igencsak ajánlott a szívek hátoldalát megszámozni, nehogy összekeverjük őket :) Én használtam egy segédlemezt, egy vastagabb műanyag lapot is kivágtam, és erre ragasztottam a szöveget, ezáltal elöl-hátul védett lesz. Ha csak a keret üvege/plexije van meg, akkor értelemszerűen arra kell ragasztani a szíveket. 

Ez a keret olyan, hogy van hozzá egy pöcök, amivel állítani lehet, de lehet akasztót is szerelni rá. igazán látványos a végeredmény :) 

Szólj hozzá

születésnap fa esküvő üveg papír lakberendezés képkeret felnőttnek saját útmutató (tutorial) férfiaknak és fiúknak