2014. okt 19.

Nándor névnapra - gitártok polc

írta: zcsilla
Nándor névnapra - gitártok polc

A Nándor név jelentéséből kiindulva, de több áthallással jutottam el ehhez az ötlethez. ha van otthon, egy elfekvő, nem igazán jó gitárunk, akkor túl sok minden nem kell hozzá...

1019nandor.jpg

  • Október 19.: Nándor
  • Jelentése: dunai bolgár; illetve béke + merész
  • Forrás: instructables.com
  • Felhasznált anyagok: gitár, fa polc, fa ragasztó, fúró, csavar, én egy kicsit kicsinosítanám, akkor kell hozzá smirgli és festék, vagy tapéta stb.

Leírom, hogy hogyan jutottam ide: a bolgárokról nekem először a népzene ugrott be, és egy húros hangszerük (a gadulka, ahogy google barátunk segített). Azért egy kicsit furcsa lett volna, ha kimondottan ilyen újrahasznosítást találtam volna. Még a legközelebbi rokon, a hegedű továbbhasznosításra sem találtam igazán nekem tetszőt. Szerencsére a sokkal gyakoribb gitár már eredményre vezetett. És ez végül is, a név második jelentéséhez is jobban kapcsolódik, a merészt gondolom, nem kell magyarázni, és a békére is találtam megfelelést: a hippi mozgalmak fő eszköze a gitár volt :) 

A linken ezúttal is részletes, és ami még fontosabb: képes bemutató található. Néhány fő momentum: 

  1. Szedjük le a húrokat és egyéb kütyüket.
  2. Távolítsuk el a gitár felső borítását. Egy kézi fűrésszel kezdjük el levágni, majd amikor már elég sok részt levágtunk, akkor akár egy csavarhúzóval is lepattinthatjuk a "tetejét". 
  3. Vágjuk méretre a polcokat.
  4. Ragasszuk be erős faragasztóval a polcokat a gitárba. Hagyjuk megszáradni, és a végén kívülről, oldalról fúrjunk a polcokba csavarokat. 
  5. Egy kicsit csiszoljuk le a gitárt, hogy eltávolítsuk a fa-maradványokat. Ha akarjuk, akkor le is festhetjük. Ha háttérnek szeretnénk valami érdekeset, akkor azt a polc beragasztása előtt kell a hátlapra ráaplikálni. 

Boldog névnapot!

Szólj hozzá

fa hangszer névnap lakberendezés gyereknek felnőttnek férfiaknak és fiúknak