2014. okt 18.

3in1, azaz egy férfi ingből táska, csuklópénztárca és kártyatartó

írta: zcsilla
3in1, azaz egy férfi ingből táska, csuklópénztárca és kártyatartó

Tovább folytatom az "elegáns férfi ruhadarabokból valami használhatót" átalakításokat. A nyakkendők mellett most egy ing került terítékre. Azért a nyakkendőt nem bírtam kihagyni... Ha már szétcincáltam, akkor egyből három dolgot készítettem belőle - és az ujját még fel sem használtam :)

bP1580097.JPG

  • Felhasznált anyagok: egy darab férfi ing és egy nyakkendő
  • Inspiráció: Természetesen nincs új a nap alatt. Amikor megszületik a fejemben egy ötlet, akkor meg szoktam nézni, hogy létezik-e már ilyen. Nem másolom le senki munkáját, de azt sem titkolom el, hogy ha láttam már hasonlót, mint amit én kitaláltam :) A táska ötlete megszületett a fejemben, aztán elkezdtem kutatni és láttam, hogy van ilyen: ing és zakó felhasználásával táska; a kézelőből készült kis tok is eszébe jutott már másnak pl. itt és itt, a csuklópénztárca már egy ideje a fejemben volt, de eddig nyakkendőből akartam csinálni, ennél a projektnél azonban beugrott, hogy így a legegyszerűbb. Azt nem tudom, hogy csinál-e ilyet más (nem néztem utána). 

Amikor megláttam a turiban ezt az inget, nagyon vonzott - elsősorban a nyakánál lévő pöttyös anyag miatt. Többször elmentem mellette, aztán egy hirtelen mozdulattal a kosaramba tettem... Korábban is használtam már ingeket applikációnak, bélésnek, de csak az anyagot, nem a formát. A nyakkendős projektem óta azonban mindent szeretek a lehető legkisebb átalakítással felhasználni, úgy tartom igazán izgalmasnak, ha felismerhető az eredeti forma. Szinte azonnal megszületett a fejemben, hogy egy táskát kell belőle készíteni. Több ötletem is volt, ezekből még lesz,a mi megvalósul, de most ezt a változatot készítettem el. Egy része a projektnek menet közben alakult, de az alapötlet az volt, hogy a nyak zsebként funkcionáljon. 

bP1580116.JPG

Az elkészült tatyónak három zsebe van, ezek közül a középső akkora, hogy simán belefér egy A4 méretű könyv is.

bP1580112.JPG

Az első zsebhez a nyakkivágáson keresztül lehet hozzáférni, de a gombolós rész felső gombjait is meghagytam eredeti funkciójában - az alsóbb részeket levarrtam, nehogy kipotyogjon belőle valami. Én ide tenném az apróbb, gyakrabban kellő dolgokat, mint pl. pénztárca. 

bP1580109.JPG

A középső fakk amolyan klasszikus, pakolós zseb, itt dupla vastagságú az anyag, hogy jól bírja a strapát. A hátsó rész is zsebként használható, ebbe nem felülről, hanem a gombok kigombolásával lehet pakolni - ide a kevésbé sűrűn használt, nem apró dolgokat érdemes tenni. 

bP1580110.JPG

A fogója mi is lehetne más, mint egy nyakkendő :) Ezt a megoldást senki másnál nem láttam, de nekem teljesen természetes volt. Egyik oldalon a gallérhoz rögzítettem, a hátsón csak úgy felvarrtam.

Amit legközelebb másként csinálok: egy nyakkendőt akartam felhasználni, de ez csak úgy volt lehetséges, hogy szétbontottam, és próbáltam egy hosszabb, de nyakkendőre hasonlító pántot kialakítani. Ez egyrészt nagyon sok idő, másrészt nagyon sok macera, így legközelebb már két nyakkendőt fogok ehhez használni. 

bP1580062.JPG

A kártyatartó ötlete egészen evidens volt, és igazán nem egy nagy dolog elkészíteni: az ujját levágtam, az egyik varrást felbontottam (mások ezt nem csinálják), és egyszerűen összevarrtam.

bP1580054.JPG

Használható bankkártyák vagy kártya-szerű iratokhoz, névjegyekhez, de akár pénztárcaként is. 

bP1580079.JPG

A csuklópénztárca már a megcsinálandók között van, eredetileg nyakkendőből terveztem (még lesz ilyen is). Ez a megoldás ideális sportoláshoz, gyerekeknek vagy akár buliba is, ha nem akarunk mást magunkkal vinni.

bP1580105.JPG

A kézelő adta magát ehhez a formához, itt az ujjból visszahajtottam egy részt, és ez adja a tárolózsebet.

bP1580081.JPG

Meghagytam az ujj természetszerű bővülését, ettől egy kicsit pufibb lehet a tárca, több minden fér bele. A gombokat meghagytam eredeti helyén, de akár át is lehet varrni, hogy jobban illeszkedjen a kézre. 

bP1580085.JPG

Ma újra turiztam, és beszereztem egy jó pár inget, meg zakót és nadrágot is - jöhetnek az újabb projektek :) 

Ezek is megtalálhatóak a Meska boltomban

Szólj hozzá

táska ing pénztárca nyakkendő anyag varrás gyereknek meska saját termék felnőttnek saját útmutató (tutorial) bagging