2014. sze 22.

Meerkat hadművelet, avagy szurikátát mindenhová!

írta: zcsilla
Meerkat hadművelet, avagy szurikátát mindenhová!

Egy pár hete már pihen ez a poszt, mert az ajándékok felét elfelejtettem lefotózni átadás előtt, és mindig elfelejtettem utána. Magyarul olyan kevés szurikátás kreatív cucc található, hogy úgy gondoltam, kissé késve ugyan, de közzéteszem.

Az idei a szurikáta éve lett. Sógornőm nagy szurikáta rajongó. Elég közel van egymáshoz a névnapja és születésnapja, és idén úgy jött ki a lépés, hogy a lányom és én elárasztottuk szurikátás ajándékokkal. Idén már a gyerekek teljesen maguktól készítenek ajándékot az ünnepelteknek, az ötlet abszolút az övék, és sokszor a megvalósítás is egyedül zajlik, vagy csak minimális segítséggel. Nagyon büszke vagyok rájuk, hogy milyen kreatív dolgokat tudnak kihozni! Így esett, hogy ebben az évben teljes szurikáta cunamit kapott az ünnepelt.  

20140921_170219.jpg

Nem szoktunk drága ajándékokat venni családon belül a felnőtteknek, sokszor inkább készítünk valami kedveset, külön én és külön a gyerekek. A fiam specialitása a díszdobozok készítése lett, nagy műgonddal tervezi meg a dobozokat, és teljesen egyedül készíti is el őket. A lányom többnyire rajzol vagy hasonló papír alapú ajándékot készít. Így nem csoda, hogy az első ajándéka egy csodás szurikátás rajz lett.

20140921_170024.jpg

Szülinapi ajándékként egy nagyon izgalmas dolgot talált ki a lányom: mozgatható szurikáta figurát. Annyira jó látni, hogy kreativitás terén hasonlóan működik, mint én: a fejében összeáll a kép, megszerzi a hozzá szükséges dolgokat és után a pillanatok alatt készíti el. Én éppen valami teljesen mást csináltam, míg ő leült az asztalhoz, és alkotott. Ez a csoda lett belőle:  

P1560138.JPG

Kedvünk szerint állítható szurikáta hűtőmágnes.

Kivágta az elemeket, kiszínezte, egyedül az összeállításnál segítettem neki egy kicsit, hogy a jancsiszög helyét kiszúrjam egy snitzerrel, és a mágnes darabot én ragasztottam fel (na jó, az ötlet, hogy legyen belőle hűtőmágnes is tőlem származik). 

Az én névnapi ajándékom természetesen csak horgolás lehetett. Többnyire saját kútfőből, minták átalakításával csináltam egy szurikáta figurát, amit kulcstartóra lehet szerelni. Az inspirációt több helyről szereztem. Van egy teljesen őrült oldal, ahol mindent szurikátásít az alkotó, igaz ezt kötéssel teszi. A Nifty Knits-en szuperhős, zenész, népviseletbe öltöztetett és egyáltalán mindenféle szurikáta megtalálható. Ez abban segített, hogy lássam, hogyan lehet átalakítani ezt a kedves állatkát ilyen kicsibe. Még régebben találtam ezt a farkas mintát, ez volt a kiindulási alap az én szurikátámhoz, ezután már csak a megfelelő fonalak és tűk kellettek, na meg néhány óra, és kész is volt:  

20140921_170054.jpg

Szülinapra is adott volt az ötlet: az ünnepelt néhány hónap munkanélküliség után szeptemberben kezd dolgozni egy óvodában, vagyis kezdődik egy új időszámítás :) A teendők rendszerezéséhez jól jöhet egy naptár, határidőnapló. De augusztusban? Szerencsére a fogyasztói társadalom kitermel mindent, így készítenek diákoknak és tanároknak is olyan naptárakat, amelyek szeptembertől-szeptemberig szólnak, vagyis az iskolaévre. Nekem most pont erre volt szükségem! Az egyértelmű volt, hogy szurikátás borítót kap. Kis kutakodással találtam egy mintát erre is. Ez eredetileg kitűzőnek készült, de applikációnak még tökéletesebb. Különböző filc anyagokból vágtam ki az elemeket, és aprólékos, milliméteres öltésekkel varrtam fel. Ehhez hangsúlyos, sokkal sötétebb cérnát használtam, részben ez szép kontúrt ad a szurikátának, részben pedig kicsit utal a nem túl feltűnő csíkjaira is.  

P1560130.JPG

És nincs szülinap torta nélkül. Erre most a legalkalmasabbnak a gyerekbarát - vagyis nyers tojás és rum mentes, csökkentett kávétartalmú - tiramisut találtam. A recept végtelenül egyszerű: egy fél csomag (bio) vaníliás puding kihűtve + 250 gr mascarpone + 250 ml felvert tejszín a krém. A kávéval is módjával szoktam bánni, egy keveset teszek csak bele, de keverek hozzá magas kakaótartalmú (bio) cukrozatlan kakaót is. Ettől ugyanolyan fanyar lesz a lötty, csak kevésbé pörgeti fel a srácokat :) Az összeállításnál a lányom segédkezett, ő áztatta a piskótákat. És ami igazán nem semmi, hogy utána teljesen magától elmosogatott! Este megcsináltuk, másnap nyom nélkül eltüntettük :)
A tiramisu azért jó választás, mert a tetejére való kakaószórás is ad egy kis lehetőséget az alkotásra. Kerestem egy kivágható szurikáta formát, felnagyítottam, kivágtam. A tortára fektettem a rajzot, így szórtam meg egy szűrőn keresztül a kakaóval. (Látszik néhány lyuk, azok a távtartók helyei (pizzához szokták adni), hogy a letakaráshoz használt fólia ne ragadjon bele). Szerintem jó lett :) 

 P1560123.JPG

Boldog szülinapot!

Szólj hozzá

születésnap buli főzés névnap varrás gyerekkel partykellék gyereknek horgolás felnőttnek saját útmutató (tutorial)