2014. aug 11.

Mézeskalács horgolt szív - emlék Magyarországról

írta: zcsilla
Mézeskalács horgolt szív - emlék Magyarországról

Nagyon szeretem ezt az egyszerű szív formát. Sokféleképpen díszítettem már, de egyszer beugrott, hogy jópofa lenne mézeskalácsnak álcázni. Hát gyorsan csináltam is belőle egy párat. 

P1520935.JPG

A manapság kapható mézeskalácsok természetesen már nem a régiek. Ez a piros színre festett fajta már nem is valódi mézes tésztából készül, már inkább kisipari termékek voltak, mint kézművesek. Karácsonykor visszatérünk a hagyományos mézeshez, de ha vásárban járunk, sokkal többször találkozunk ezzel a festett változattal, és ez az, ami szuvenírként is elterjedt. A célom olyan tárgy készítése volt, ami akár külföldinek is adható ajándékként, többek között ezért is nyúltam ehhez a mézeskalács változathoz, nem a hagyományoshoz - na meg persze ezt lehet látványosabban meghorgolni :) 

A mézeskalácsnak természetesen bonyolult szimbolikája van. A fiúk szerelmi ajándékként adták a lányoknak, és egyértelműen házasodási szándékot jelentett. Ha a lány elfogadta a szívet, akkor elfogadta a lánykérést is. Tükör mindig volt benne, ami az őszinteség, tiszta szándék jelképe. Ez utóbbit egy műanyag, felvarrható strasszkővel helyettesítettem. 

Láttam már esküvői ajándékként is mézeskalácsokat, annak is el tudom képzelni - belehímezhető akár monogram is.

Ez is megvásárolható a Meskán: http://www.meska.hu/ProductView/index/994624

Szólj hozzá

esküvő szuvenír horgolás meska saját termék felnőttnek